Att skaffa kompisar..

Postat av: Linda

Hej, kan inte du skriv att inlägg om hur det var att skaffa kompisa, lätt, svårt, var många inteserade när du kom och så.. m.m

 

Hej Linda!

Det har gått väldigt lätt att skaffa kompisar! Innan jag kom hit målade jag upp en bild av det värsta möjliga om första dagen i high school. Tänkte på "Mean Girls" när hon sitter inne på toaletten första dagen på lunchen och så haha.. Men alla är så trevliga och erbjuder en att sitta vid sitt bord och första dagen här satt jag vid bordet med alla footballspelare och quarterbacken och allt haha. Jag har dock bytt umgänge väldigt mycket. Jag umgicks mycket med en grupp av människor i början men sen träffar man mer och mer människor och hittar vilka man trivs bäst med. Jag antar att när man fortfarande är i fasen av att inte riktigt hittat de människor man trivs med bäst så kan det kanske kännas lite ensamt, men det ordnar sig rätt snabbt med. Men alla är jättenyfikna och ställer massa konstiga frågor och är välkomnande. Men en sak med kompisar som jag har att säga är att du förmodligen kommer få jääättemycket uppmärksamhet! För mig, när jag går i korridorerna hör man "Hey Lydia!", "Hey Sweden" vart man än går. T.e.x. så träffade jag en tjej från en annan skola, och hon säger "Oh so you're Lydia, I've heard about you from some guys at Lake Travis!", lite creepy men men. Mycket uppmärksamhet får man. Så att skaffa kompisar är inget problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0