Gettin Lucky in Kentucky!

Hoppas att ni alla hade en trevlig Valborg! Själv var jag bara hemma... Jag skulle ha åkt med Erin till Jeremy's och ut på sjön och sen till Texas State (ett college) idag men fick inte... Så jag spenderade både gårdagen och idag i solen framför poolen. Idag hittade jag skor till prom! Jättesöta silvriga skor! Klänningen lånar jag från Erin, hon hade på sig den förra året. Ni får se sen hur den ser ut, men allt jag säger att den är lila och ljuvlig! Prom är nästa vecka och jag längtar!! Det ska bli gryyymt kul!

Haha jag har hur mycket bilder som helst från DECA och jag kan inte sortera ut dom mer än såhär, så här har ni enooooormt mycket bilder att titta på :)


Innan Lady Antebellum konserten! Nadia, Kelsey, Cody, Kassidy och Jag :)

Kirstinia, Jag, Emma och Nadia

Lady Antebellum!

Gänget ;)

Frukost på Kentucky Derby i The Millionaires Row

Emma, Elaine, Kirstinia och Jag

Min lärare och jag :)

Jag och Alex




En av hästarna! De här hästarna är värda miljoner!



Testar de traditionella Kentucky Derby hattarna!

Downtown i Louisville

Haha

Oss med Colonel Sanders som öppnade Kentucky Fried Chicken

Kassidy med en motorcross kille som utmanade henne att dricka en hel Monster energidryck genom en beer bong haha.

På steam boat cruzen

På väg till museumet om Louisville Slugger

Världens största slagträ

På awards ceremonin

Kelsey, Cody, Kirstinia, Kassidy, Jag, Nadia

Emma, Jag, Kirstinia

Ian, Jag, Alex

Alex, Jag, Elaine

Efter awards ceremonin

Vår presentations board!!! Vår lärare ville behålla den så den här bilden är det sista jag kommer se av den haha

Pins som vi fick. Vi fick 5 Texas pins var och så gick man runt och bytte med andra människor från andra stater. Jag älskar North Carolina's pin "Gettin' Lucky in Kentucky"! Alla var jättenyfikna på vilken stat man var ifrån och alla var så trevliga!!!

Anyway, hoppas ni tyckte det var lite kul att se lite hur jag hade det i Louisville, Kentucky, the Land of Baseball and the Kentucky Derby. Resan var underbar!!

Nu ska jag sova, Nighty night! Enjoy Life!
Lydia <3

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Din blogg är jättebra och DECA verkar jättekul! Men vad är det för nånting egentligen? Jag förstår att man åker runt och tävlar mot andra skolor men inte så mycket mer.. haha :p

2010-05-02 @ 12:37:10
URL: http://livingusa.blogg.se/
Postat av: Lydia

DECA står för Distributive Education Club of America och är en klubb med massa olika kateorier inom arbetsmarknad. Man väljer en kategori och antingen skriver en uppsats som man presenterar inför domare eller tar ett test eller bådatvå. I mitt och min partners event (International Business Plan Event) så skrev vi en 30-sidors uppsats om att starta up en Starbucks i Stockholm..



Jag rekommenderar det absolut för dig om din skola kommer ha det (Beroende på vilken skola du är i så är det dock olika slags människor i klubben men i min skola är det väldigt populärt)



Ha det så roligt nästa år här i Staterna! Du kommer få det grymt!!!

2010-05-02 @ 23:35:54
URL: http://lydiar.blogg.se/
Postat av: sofia

kanske inte har med utbyte att göra men är alex din pojkvän? ni var jättesöta tillsammans! :)



TACK FÖR EN JÄTTEBRA BLOGG, i höst är det min tur!

2010-05-03 @ 08:41:43
URL: http://sofiialinden.devote.se
Postat av: Jenny

Hej! Verkar som du har det toppen där borta :) kramar

2010-05-03 @ 15:27:59
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/
Postat av: Lydia

Sofia: Nee, vi är inte tillsammans, bara kompisar :)

Tack! Kul att du gillar den! Ååh ha det underbart! Vet du vart du hamnar än?



Jenny: japp jag har det toppen! Hoppas du har det bra i UK också!! :D Kram

2010-05-04 @ 02:43:33
URL: http://lydiar.blogg.se/
Postat av: Angelica

Många fina gruppbilder =) roligt att du har träffat så många nya vänner! Bilden på dig och Alex var jättefin <3

2010-05-11 @ 11:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0