Stressfraktur!? :S

Jag var hos ortopeden idag för min höft som gjort ont i tracken. Jag röntgades och sen så undersökte ortopeden höften. Haha jag fick ett par enorma pösiga ballong-aktiga blåa shorts att ha på mig. Ortopeden slet sönder dom de första han gjorde dock haha. Iallafall, han sa att han ville att jag skulle magnetröntga höften för att utesluta att det var en stressfraktur. Jag hoppas verkligen inte att det är en stressfraktur!

Usch nu kollar jag upp information om stressfrakturer i höften och det låter läskigt likt det jag har. Jag kanske tänker det värsta nu men lite av informationen som stämmer är att jag har:
  • Obehag vid och/eller efter rörelse eller belastning.
  • Distinkt smärta över skelettet, men utan mjukdelsömhet ger misstanke om stressfraktur, framför allt hos magra, hårt tränade kvinnor
  • Höftens olika lesioner kan ge smärta i skinkan, ljumsken, utsidan av höften och stråla ned i lårets framsida, utsida och baksida ned till knät och i vissa fall ned i underbenet. Typiskt är att det smärtar att gå kortare eller längre sträckor och att det gör ont att ligga på skadad höft
Det kulle vara så typiskt om jag hade en dum stressfraktur. Jag tror jag ska sluta i track ändå, för min fotled gör för ont också. Borde lyssnat på min ortoped som sa att jag absolut inte får springa. Varför lyssnade jag inte??
Annars var det en bra dag! Första dagen tillbaka från spring break så det var kul att träffa alla och höra om deras spring break :)

Nu ska jag sova. Nighty Night!

Kommentarer
Postat av: märta

men attans, det var synd att vi missar varandra! ja det måste vi verkligen göra, du får säga till när du far hit upp så ska jag se till att vi träffas :D

2010-03-23 @ 17:50:52
URL: http://martafilippa.blogg.se/
Postat av: DIANA

hej!

här kommer en helt random fråga haha; brukar du drömma på engelska?

svara gärna i ett inlägg om du vill/orkar! :)

2010-03-23 @ 19:19:46
Postat av: Lydia

Hej Diana!

Haha många frågar den frågan här i Staterna också, de undrar vilket språk jag tänker på och drömmer på. Men jag drömmer nog mest på engelska nu faktiskt :) Jag tänker inte så mycket på det eftersom språket som blivit naturligt. Men rätt häftigt ändå att drömma på ett annat språk!

2010-03-25 @ 05:25:10
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0