Track meet idag!

Jag sitter i sängen och borde packa, för vi åker till Utah och Las Vegas om 7 timmar, plus att jag behöver sova. Så borde verkligen packa...men det är ju roligare att sitta vid datorn.

Jag har varit på track tävling hela dagen. Vi släpptes ur skolan klockan 9 och åkte till Lampasas med två skolbussar, tjejer i en och killar i den andra. Kom hem 11 nånting på kvällen så var borta 14 timmar. Självklart glömde jag filt och kudde, sov på bussen dit. När vi var framme låg vi alla under läktarna och sov och sedan spelade "catch frase" och åt, försökte undvika solen men är ändå bränd i ansiktet. Klockan 12 var det dags för längdhopp för mig och hoppade inte lika långt som förra gången. Men jag ska bli bättre. Hörde inte när dom utropade resultaten men coach sa att de ropade upp mig, så jag var iallafall top tre av 15 eller nåt sånt, vet inte exakt vilken plats bara :) Sen efter längdhopp var det bara att vänta, för spring eventen började klockan 5. Gick till skolbussen och sov en stund, det var för blåsigt ute.

Jag var så glad när det äntligen var dags för mitt 100-meters lopp. Älskar det loppet, det går snabbt och är fort avklarat. Jag vann mitt heat, men vet inte hur det gick overall. Min tid var väl ganska långsam dock, jag sprang på 13 nånting. Men jag ska bli snabbare! Mitt mål är 11, eller 12 kanske är mer rimligt. Nästa tävling, om coachen sätter mig i det loppet, så ska jag springa en halv sekund snabbare.

Sen var det ett lopp emellan och sen var det jag igen på 400-meters loppet. Det loppet hatar jag. Jag låg först de första typ 300 metrerna och sen var jag död så nån tjej sprang om mig. Jag vet inte min placering för vi sprang i mål typ samtidigt allihopa. Men min tid förbättrades med 2 sekunder så det var väl bra. Mitt mål är att springa 400 metern på en minut blankt. Då skulle jag vara väldigt nöjd, det är i genomsnitt 15 sekunder per 100 meter. Haha vill inte berätta min tid egentligen för lite pinsamt hur långsamt det är men jag sprang på 68, vilket är väldigt långsamt, 17 sekunder per 100 meter. Eller inte jätte, de riktigt snabba människorna springer väl runt 60-62. Sid är omänsklig, hennes rekord är 56 sekunder. Det är att sprinta hela vägen runt. Men nästa tävling om jag springer det loppet så ska jag springa det 2 sekunder snabbare igen. Så 66 sekunder.

Min höft var bättre idag än vanligt och mina shin splints, (tror det är benhinneinflammation på svenska) som jag har på båda smalbenen var bättre för jag lät tejpa dom. Det hjälpte, men de gör fortfarande ont. Doc rekommenderade mig att ta ett isbad hemma för min höft, det låter inte kul....

På bussen hem öppnade vi våra fönster och sjunger "Oh Andy you're so fine, you're so fine you blow my mind. Hey Andy, hey hey hey Andy" och Grease och allt möjligt till grabbarna i den andra bussen och de sjunger tillbaka. Är hes. Så stannade vi på Chicken Express med, vilket alla här älskar men gud va äckligt det var!!! Friterad kyckling, säkert jättedålig kvalite på maten och med sweet tea till som var praktiskt taget bara socker. Åt en av kycklingbitarna men sen mådde jag illa så slängde iväg det och åt sallad när jag kom hem, mums!

Nu är det officiellt spring break, yaayyyyy!! Imorgon bär det av till Vegas och Utah!!! Ha en underbar vecka allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0