Track-meet, 1a i längdhopp, 1a i mitt 400 meters lopp :D

Ska sova nu, har haft en jättelång dag. Klockan 13.30 fick track-människorna sluta skolan och så bytte vi om och satte oss i skolbussar som tog oss till vår tävling som var i Dripping Springs. Jag var med i längdhopp och 400 meters loppet. Jag vann längdhopp i Junior Varsity med 14.3 feet, vilket hade fått medalj i Varsity med. Bättre kan jag dock, nästa tävling ska jag hoppa minst 15 feet tänkte jag.

Min höft gjorde jätteont men coach tvingade mig springa 400 meters-loppet ändå, han trodde det var nerver bara, men nej min höft har knäckts och hållt på gjort ont ett tag nu. Men han tvingade mig. Det är hur mycket väntan som helst i dessa tävlingar, och när det äntligen var min tur att få 400-metrerna avklarade och det var typ en minut tills jag skulle ut på banan så kommer coach fram och säger att han inte vill att jag ska vara arg på honom och att jag inte behövde springa om jag var skadad. Men jag hade värmt upp och var redo att springa så jag sprang ändå. Jag vann mitt lopp med, vet inte om jag fick den snabbaste tiden i JV för det var olika 400 meterslopp men jag vann mitt lopp!

Så den här tävlingen gick bra! Den tog så lång tid dock, vi åkte vid 1.30, tävlingen började vid 4 och slutade vid 10 på kvällen. Så jag åt inget från 11 på morgonen och när jag kom hem vid 11 på kvällen blev det mycket för mig att äta haha.

Nu ska jag sova, är utmattad. Good night!

Kommentarer
Postat av: Morfar

Grattis till segrarna!!! Bra gjort men jag är lite orolig över att du tränar/tävlar med smärtor. Tycker nog att din rehab skulle få vara längre. Dra inte på dig något bestående.Kram A+B

2010-03-05 @ 21:56:44
Postat av: Lydia

Tack! Jo tränarna är rätt hårda. Idag är jag förkyld och har ont i halsen men jag behövde springa på träningen ändå, och det är ju verkligen inte bra. Jag ska gå till läkaren och kolla upp varför det gör ont, och så får jag se vad han/hon säger. Kramar! :)

2010-03-06 @ 00:26:18
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0