Back from Utah and Las Vegas!

Hallå allihopa!
Jag är tillbaka från semestern i Utah och Las Vegas!

Vi flög till Vegas i lördags morgon och därifrån åkte vi till Hoover Dam, som försörjer el till många ställen, bland annat Las Vegas. Las Vegas är så häftigt på kvällen med all belysning och så!

Söndag så var vi i Zion National Park, vi gick upp längst sick sack stigar upp mot toppen av berget. När vi var där valde vi att ta en stig som heter Angel's Landing, som jag berättade om innan. Det var det läskigaste jag någonsin gjort, eller egentligen så var det så läskigt så jag fattade nog inte riktigt vad jag höll på med. Kom på hur sjukt det var när vi kom ner igen. Iallafall, vi är uppe 300 meter högt upp, marken är ojämn och stigen är en meter bred. På båda sidor om stigen är det stup ner till marken. Allt man har att hålla i sig i är en liten ynklig kedja som inte var där hela vägen ens. Detta låter rätt läskigt det men det blir värre. Marken var täckt i snö och is. Så jag kröp och åkte på rumpan ibland haha. Hey, hellre blöt om rumpan än att falla ner och dö! En kvinna dog där förra veckan och 4 pers dör per år på just den stigen. Och då är stigen inte ens öppen en viss tid om året. Helena ville gå till toppen men Jules stoppade oss på mitten ungefär och sa att hon hade en hemsk magkänsla så vi vände om. Samma dag så gick vi några fler vägar. Det är så himla vackert där, med höga berg och djupa dalar, går inte att beskriva i ord hur fint det är.

Vi såg också Bryce Canyon och gick ner bland bergen, i snön. En dag klättrade vi upp i bergen där det var som nivåer med pölar, haha lite svårt att förklara. Vi såg också indian ritningar (petroglyphs) och hade det underbart!

Varje kväll så badade jag, Hunter och Helena i hot tuben. Vi bodde på två olika ställen, mest bodde vi på ett Inn vid Zion och en natt bodde vi på ett bed and breakfast i Escalante, en pytteliten by.

En kväll så åkte vi ut till parken och kollade på stjärnorna. Har aldrig sett dom så tydligt förut!

I onsdags så åkte vi tillbaka till Vegas och åkte upp i the Stratosphere och åkte "uppskjutet" de har i tornet högst upp. Var häftigt! Haha alla var fulla fastän klockan var typ 5 :P

Har inte lagt upp några bilder än men ni får se bilder snart! Lovar! Den som väntar på nåt gott...

Igår åkte jag downtown med lite kompisar och gick in i the Capitol och sen åt vi på ett mysigt café och sen åkte vi till ett annat café haha. Idag skulle jag ha gått på rodeo med Erin men det gick inte så jag, Erin, Brit och hennes pojkvän åkte downtown, åt, och hyrde sen kanoter och paddlade runt på town lake. Mys!

Imorgon ska jag på carnival och sen på kvällen ska jag nånstans också. Ska bli kul! Juste jag kanske ska på fashion show på dagen först också.

Ha det bäst!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0