Dissektion, Counselorn, Avatar, Dallas, Las Vegas, Grand Canyon :)

Ska snart sova, ville skriva en liten truddilutt här bara :)
Igår på anatomin dissikerade vi en fårhjärna och ögon, så himla kul var det! Ögat var faktiskt jättefint inuti! Det hade som ett blått/grönt skikt som gör att vissa djur kan se bra i mörker. Ögat var rätt squishy dock, det sprutade typ innehåll när man skar upp det. Gross! Och detta är riktigt äckligt, men jag kommer säga det ändå. Min kompis tror att hon fick nåt i munnen!!!! UUUUUSCH! Så hon började spotta i vår dissikeringsbricka haha! Iallafall, hjärnan var inte så jättespeciell, själva tanken att det var en hjärna var väl coolt men det var bara som en fettklump :P I denna kurs om typ två månader så ska klassen dissikera en katt, men det kan jag inte göra. Jag vet, jag vill bli läkare så kommer se människor och så men det är för ett medicinskt syfte, inte för att några high school studenter ska skära sönder en katt för skojs skull typ.

Imorn ska jag åka in till skolan tidigare och träffa min counselor för jag är rätt irriterad och vill visa att jag har rätt! Och jag ska få min vilja igenom! vi har midterms nästa vecka och man får välja bort tre av dom om man uppfyller vissa krav. Så jag hade fått underskrifter från alla lärare och så när dom säger att jag inte får välja bort dem för att jag är på "the obligation list" vilket i mitt fall var att jag inte betalat min avgift till fotografiläraren. Hur ska jag veta det? Så jag ska gå imorn och försöka fixa det med lite extra svenskt uttal och lite bestämdhet.

På fredag blir det Avatar med Kirstinia och på lördag ska jag hänga med henne och hennes familj till Dallas! Hennes syster fyller 6 år, så vi ska fira henne och sen så ska vi shoppa winter formal klänning där! :) Kommer bli kul!

Vi har planerat vårlovet här i huset, och vi ska åka till Utah och sen till LAs Vegas! :D Norra sidan av Grand Canyon är tyvärr stängt på grund av att det är isigt och så vid kanterna. Men jag sa till Jules och Hans att jag verkligen ville se Grand Canyon, så vi kanske ska ta en helikoptertur över! :D:D:D

Nu är det sent, ska upp tidigt och har två prov imorgon.
Nighty night! <3


Longhorn kossa vid sidan av en lantsväg :) Det sprang typ 30 kossor över vägen när vi körde där.

Hamilton pool, Helena, Hunter och jag




Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilka roliga planer, häftiga bilder och intressanta beättelser från skolans värld. Obligationlist var något nytt. Hoppas att det ordnar upp sig men det ser du nog till. Annars fixar du det ändå! LYCKA TILL MED ALLT! KRAM!

2010-01-07 @ 12:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0