Snow!

Haha jag inser att det varit rätt mkt tjat om DECA ett tag nu, men nu kommer det bli lugnare med det ett tag.

Idag snöade det här i Austin, Texas! Och det var inte lite heller, det var så mycket så att det faktiskt fastnade på marken haha! Det roliga är att i förrgår var det 30 grader och min familj låg och solade vid poolen på baksidan. Texas-väder svänger väldigt mycket. Alla blev som galna och gick ut och hade snöbollskrig och gjorde snögubbar och sånt. Vissa  har aldrig sett snö. Vi slutade skolan tidigt eftersom det snöade och Simone skjutsade mig hem. När jag kom hem så somnade jag och sov till 6 haha. Men är fortfarande trött, ska nog gå och lägga mig snart.

Kommentarer
Postat av: emma

du har säkert lagt in bilder på ditt hus tidigare, men kan du inte göra det igen? :)

2010-02-24 @ 11:46:50
URL: http://emmaekdahl.blogg.se/
Postat av: thea

okey, asså jag har itne läst på ett tag, så kan du förklara för mig va det e för ngt ? hah DECA. grattis iaf, läste att du gick vidare så mkt förstod jag ;) hur e de annrs där nere? ni kan få all våran snö.. vill inte ha den längre

2010-02-26 @ 22:17:22
URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Postat av: Lydia

Självklart kan jag det! DECA är en organisation som håller tävlingar i arbetsmarknad och företagsekonomi för high school studenter. De har ca 40 olika kategorier man kan tävla i, vi tävlade i ett som heter "International Business Plan Event", där vi skriver en 30-sidors uppsats och förbereder en 10-minuters presentation med en poster. Vi presenterar denna för en domare som dömer både uppsatsen och presentationen och tar av poäng om vi inte uppfyllde någon kategori. Så kan man kvalificera sig till International, i helgen var det state och den första tävlingen är districtt. Haha lite svårt att förklara men hoppas det hjälpte litegrann :)



All snö här är borta nu, i helgen var det typ 20+ grader ute, brände axlarna..



Hoppas allt är bra med dig! :)

2010-03-02 @ 06:08:32
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0