Distributive Education Club of America

Halloj! Igår så åkte vi på en steam boat cruz och gick på ett möte och registrerade oss för tävlingen. Visade upp vår poster att den var rätt mått och sånt, och fick våra tider att tävla..

Idag gick jag och Kirstinia upp runt 9, gjorde iordning oss och övade övade övade övade hur många gånger som helst på vår presentation, den kommer stanna kvar i skallen hela livet antar jag. Klockan 12 åkte vi till exhibit hallen, vår presentationstid var 1.40. Man vill ju vara i tid. Vi hade på oss våran DECA attire, beige kjol,. strumpbyxor hudfärgade, klackar, vit skjorta och deca jackan. "International Business Plan" eventet ropades ut 1.40 och vi gick in i den stora hallen som är indelad i massa små kuber med draperier, där domarna sitter. Vi radade upp oss efter vilken sektion vi var i och sen så sa en man till när vi fick gå och ställa oss framför domaren UTAN att gå över en linje eller öppna vår poster board. När han gjorde en handgest så fick vi skaka domarnas händer och börja presentera, medans han tar tid med stoppur. 10 minuter av presentaion och sen 5 minuter med frågor från domarna. Jag tror våran presentation var ca 9.43 minuter eller nåt sånt. Själva presentationen gick bra, och vi svarade på deras frågor rätt bra tror jag med. De var väldigt kortfattade dock, vet inte om det var en bra eller dålig sak.

Imorgon är det award ceremonin, och då får vi veta om vi kvalificerade oss till finals, vilket jag inte tror.

Ikväll gick vi på konsert, LADY ANTEBELLUM!! Vi från Texas hade våra cowboyboots on och några hattar såg man med. Var riktigt kul! Kom nyss tillbaka till vårt hotellrum, vi alla spelade catch phrase i ett av rummen.

Juste, det är 14.000 studenter här och tävlar. Rätt stort event.

Ha det gött, ska göra iordning mig för att sova.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Kapten Krok

och där stod du bland alla 14.000 – pretty big, som sagt! håller tummarna för fortsättning – ibland kan livet överraska :) hur som helst verkar du haft attans kul längs vägen. när är finals?

2010-04-27 @ 09:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0