Sista dagen här i Louisville

Idag har varit den roligaste dagen, for sure! Eller de andra dagarna har varit roliga med, men med mer jobb haha. DECA slutade igår, men eftersom alla 14.000 studenter flyger hem på samma gång så var flygbiljetterna dyra och det visade sig att det faktiskt var billigare att stanna en extra dag. Vi gick upp halv 7 och åkte till Churchill Downs där de håller the Kentucky Derby varje år. Vi åt frukost på the Millionaire's Row, högt uppe där alla miljonärer står när racen håller på. Vi alla var utspridda dock på grund av biljetterna och vi satt med några trevliga damer som kom från Kentucky. Alla har på sig enorma hattar, så gulligt! Jag ville ha en, men dom kostar minst 200 dollar styck. Min lärare köpte två haha. Efter det gick vi ner och såg på när hästarna värmde upp och så. Riktigt kul!

Lite senare under dagen gick vi ut och utforskade staden och så! Gick in i nåt typ museum om Kentucky Fried Chicken. Senare gick vi på ett hotell om Louisville Slagger, baseball slagträn som dom producerar här som många proffsspelare använder. Vi fick se hur de gjorde träna och så.

När vi kom tillbaka till hotellet så tänkte vi ta en "liten" tupplur och vaknade upp av att alla var på väg till hissen och skrek "We're leaving now!". Så jag hoppade ur sängen halvt vaken och hängde med på middag på Hard Rock Café. De hade en festival och bland annat var det några grabbar som gjorde massa tricks och volter med bmx eller motorcykel eller var det heter. Haha innan så träffade vi dom och de utmanade en av oss tjejer att dricka en hel Monster energi dryck genom en beer bong, vilket hon gjorde tills han säger "Come on, think happy thoughts. Picture me naked" haha. Det var bland det roligaste jag sett! Han ryckte tag i henne och började dansa med. Men vi alla fick gratis Monster, eftersom de sponsrade dem. Roligt var det!

Imorgon så åker den första gruppen klockan 3 på morgonen, vilket är om typ 2 timmar haha. Vi andra som åker med den andra läraren åker klockan 6, vilket är lite bättre. Kan inte tro att jag ska tillbaka till skolan snart, när jag har varit här och umgåtts i en vecka.

Nu är Kirstinia ute ut duschen så nu ska jag hoppa in! Kort sagt, har varit en grymt rolig resa till Looahvul, som dom uttalar det här! Nighty night! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0