Schema

Nu är mitt schema färdigt. Efter många(!) besök hos min counselor har jag fixat så att mitt schema förbättrats otroligt mycket. Jag funderar på att ge henne blommor eller nåt för att hon varit så hjälpsam. Nu ser mitt schema ut såhär:

A dagar
Business leadership
Health
US History
Digital photography

B dagar
Anatomy and Physiology
Mythology
Dance 1
English 3

Jag hade dans idag för första gången! Det är dance 1 så det blir nog inte så avancerat men vi stretchade mycket och det är ju alltid bra att hålla sig smidig :P Det var jättekul dock, min lärare verkar jättebra och lite sträng men snäll, vi får lära oss på riktigt från grunden. Hon är väldigt ung och verkar rolig. Jag börjar hitta bättre i skolan nu iallafall, och nu måste jag verkligen lära mig för det är lite pinsamt att fråga om vägen när det gått en vecka redan.

Jag åt lunch idag (pizza..), köerna är otroligt långa så jag är inte så duktig på att ställa mig och vänta. Och jag är lite för lat på morgonen för att fixa iordning nåt. Jag brukar mest sitta med på lunchen och prata, äta ett äpple eller nåt, men nu börjar jag äta med. Jag utan mat går inte ihop. Jag märker att jag gått ett antal kilo sen jag kom hit. Värmen gör att jag inte är lika hungrig tror jag. Men jag börjar sakta men säkert få tillbaka matlusten, vilket är bra. :)

Vi debatterade på mytologin idag med. Jag kom på en grej från förra gången med abort.. När en kille stod och pratade, han var för abort och skulle måla upp ett scenario så pekar han på en tjej, en annan utbytesstudent från Frankrike, och säger "Låt oss säga att du ville göra en abo...." Sen tvekar han och säger "Eller nej" och pekar på mig och säger "Om Du skulle vilja göra en..". What!?!?!? Varför ändrar han sig från henne till mig för!? Skulle jag med större chans göra en abort än henne eller vadå? Varför pekar han på mig av alla tjejer i klassrummet? Iförsig satt jag på en bänk rätt nära honom. Hoppas det var därför. Men han kunde ha hållit fast vid franska tjejen. Jag tycker det var lite ohyfsat. Men men.. Alla började skratta och det var andra som också tyckte han uttryckte sig konstigt, märkte man. Iallafall så debatterade vi idag igen, om legaliseringen av marijuana och efter det om homosexuellas rättigheter. Tjejen jag skrev om som tyckte att man hamnade i helvetet om man gjorde en abort tyckte att marijuana skulle va lagligt, och det debatterade hon om livligt. "Det är inte alls ohälsosamt, det är faktiskt jättebra för det här och det här och det här och george washington gjorde det och einstein och man blir faktiskt inte så konstig av det, utan det enda som händer är att....."

ALLA, och då menar jag verkligen alla, kommenterar mitt hår. Idag på skolbussen hem sa en kille att det såg ut som snö och att han undrade hur det skulle se ut om jag blekte det. Har fått kommentarer om mitt hår av varenda amerikan, känns det som. Till och med vissa lärare...

Jag pratade med min Anatomy and Physiology-lärare idag efter lektionen. Vi ska egentligen dissikera en katt på lektionen men det tänker jag aldrig göra. USCH! Så jag pratade med henne och jag ska få göra en annan uppgift istället. Phuh! Annars hade jag bara hittat ett annat sätt att slippa den lektionen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0