Hallå från andra sidan Atlanten :)

Just nu gör jag läxor. Har två prov på torsdag. Dagen har varit bra! Vissa lärare kommenterade om gårdagens föräldramöte, Jules kanske ska fixa så att vi kan bli certifierade i Hjärt- och Lungräddning på anatomin. Hon kanske ska komma och föreläsa med. Jag pratade med min mytologilärare en stund innan lektionen, han kunde inte sluta påpeka att mina värdföräldrar var "awesome!" och roliga och allt vad han sa. Och jag kunde inte göra mer än att hålla med :)

Mycket i min skola handlar om T-shirts. Låter sjukt, men det är sant. Är du med i en sport får du en T-shirt med sporten och skolans logga på, är du med i en klubb får du en T-shirt, du kan ha T-shirts med bara skolans namn eller "Cavs" på. Cavs är en liten förkortning av Cavaliers, vilket betyder riddare ungefär. Man kan ha T-shirtar med olika colleges på, Texas Longhorn T-shirtar är populära, vilket också innefattar UT T-shirtar som också är populära. Många har batik över hela T-shirtarna. Och donerar du blod den 21:a så får du, gissa en gång. En GRATIS T-shirt! Som sagt, alla har dom här, oavsett utseende.

Idag efter dansen när jag var påväg till lunchen stannar två tjejer upp mig och frågar om de får ta lite kort på mig för skolans mode tidning. Så jag sa glatt ja och log stort på bilderna som vanligt. Jag hade på mig en skjorta, vanliga jeansshorts och jesussandaler. Så förstår inte riktigt vad som var så speciellt med det, men jag får väl hålla utkik över denna modetidning. :P

Varje dag när klockan ringer och man ska börja första perioden ställer vi oss upp och rektorn läser upp the Pledge of Allegiance genom högtalarna, och vi läser med henne. För er som inte vet hur den låter, här kommer den:
"I pledge allegiance to the Flag of the United States of America, and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."

En sak som är speciellt med Texas är att vi är den enda stat som har en pledge för staten också. Så efter "the pledge" läser vi "The Texas Pledge", vilken låter såhär:
"Honor the Texas flag; I pledge allegiance to thee, Texas, one state under God, one and indivisible."

Och för er som inte vet vart Austin ligger, här kommer en karta. Austin är vid stjärnan.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Då sänder vi inte över några T-shirts med vårt kommande paket!! Kramar!!

2009-09-16 @ 11:23:36
Postat av: Pappa

Vilken bra karta! Jag har tidigare placerat Austin längre nordväst upp i Texas men ser ju nu att Texas är ännu större än jag trott och att Austin ligger relativt närmare kusten. Ha det BRA!! Kram!!

2009-09-16 @ 19:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0