Marabou

Jag kom på ett par roliga frågor jag fått nu.

En frågade om jag vet vad facebook är för nåt. En annan berättade att hon var allergisk mot nåt, så frågade hon om jag visste vad allergisk var? om vi hade allergier i Sverige.

Det här är den bästa. Jag pratade med en kille och han berättar att han känner nån från Sverige. Så säger han: His name is Peter, do you know him? Haha! Så jag spelade med och säger: Yes I know him! He's got brown hair right!? About this tall? (illustrerar) och han gick på det till en början haha.

Alla här säger "Y'all" och igår när jag pratade så kom det från ingenstans "Where are y'all going now?" hahaah!! Det lät skumt i min hjärna men ingen reagerade. Jag kommer verkligen ha accent när jag kommer hem. Jag tycker dock inte att folk pratar så överdrivet bonnigt här. Det ska vara cowboyen i min engelskaklass då..

Det är mycket här som jag trodde skulle vara annorlunda. Alla säger att ungdomar här har på sig jeans och t-shirt konstant. Men folk har midjekjolar, söta små skor och allt sånt. Jag är i seriöst behov av nya kläder. Vi var precis i gallerian, som är som en anläggning utomhus med massa affärer. Jules skulle köpa glasögon så vi följde med som smakråd, jag kom att tänka på mamma som velat kolla glasögon med mig i ett år typ. Jag köpte ett par shorts, inte jättefina men jag behövde och jag hittade inga andra. Och musiken trodde jag skulle vara mycket country. De lyssnar på normal musik, men ett par countrylåtar har man väl hört. Några som är populära är Big green tractor och I wanna kiss a girl. Alla tjejer är galna i Miley Cyrus låten Party in the USA

Jag äter Marabouchoklad just nu, så otroligt gott!

Ikväll ska vi kanske gå på bio, får se :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahah, jösses vilka frågor. :)

<3

2009-09-06 @ 00:25:53
URL: http://freebirdnow.blogg.se/
Postat av: S

Smarta amerikanare.

2009-09-06 @ 15:16:00
Postat av: JENNY

jag hade oxå med min lite marabou till London, men det är snart slut...ha det så bra!!!

2009-09-06 @ 20:58:32
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/
Postat av: Pappa

Nu har jag hört Big greeen tractor! Härlig låt och häftig video!! Kram!

2009-09-09 @ 21:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0