deer

Idag har vi varit på middag hos Jules föräldrar. De har jättefin utsikt från sin balkong och hennes pappa Tim frågar om jag vill se när han kallar in rådjuren. (Det finns massor med rådjur här, som springer runt på gatorna och så) Iallafall så tar han fram en burk med torkad majs och skakar den och så kommer det först kanske 5 stycken, sen kommer det fler och fler och fler. Vi räknade och de var 18 st. Små babys och lite större. Jättehäftigt. Vi matade dom.

Inne kändes det som att jag var på en visning på ett museum. Tim jagar mycket, så han har uppe horn och uppstoppade fåglar och så i huset, jag säger inget om det men iallafall så fanns det en historia bakom varenda fågel eller rådjur eller svin. Han visade mig ett helt enormt svin som inte var särskilt fint... Största gapet jag sett. Det fanns fortfarande kvar loppor och sånt, dött då men iallafall. Som blev kvar när de stoppade upp den. Usch.

Han berättade också om förr i tiden då det bodde indianer precis där de bor. Från balkongen kunde man se spår av dom. Det var coolt att höra om.

Nu ska jag sova, good night! Slepp tight!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad otroligt häftigt!

Kram!!

2009-09-07 @ 08:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0