Rubriken här är namnlös, men inte min fisk! Kanske..

Jag bröt ihop lite igår. Jules kom in på mitt rum och vi pratade om ingenting typ. Så började jag berätta om dagen och brast ut i tårar. Sen gick det inte att stoppa dom. Allt kom på en gång typ, främst att jag inte mådde bra, hade världens huvudvärk och kände mig (känner mig fortfarande) skakig och virrig typ, jag frös också. Och att allt är så nytt och på topp av allt det här med mammans död. Så vi satt och pratade, först med Jules och sen med Hans och sen med Jules igen. Jules erbjöd mig att ta ett varmt bad i hennes stora badkar, hon ville verkligen att jag skulle äta nåt, erbjöd mig chokladkaka och soppa och nåt att dricka och allt sånt. Men jag var verkligen inte hungrig. Jag mådde verkligen inte bra igår. Jag hoppas att jag inte håller på bli sjuk. Det kan bero på influensasprutan jag tog, man kan tydligen bli lite småsjuk av den.
Sen kom Helena upp och gav mig en kram, så söt är hon!

Idag var skolan väldigt tom. 285 pers var sjuka i influensan i måndags, och jag vet inte hur många dom är idag, men betydligt fler. På engelskan var vi typ 11 stycken. Jag har hört att om 3 personer till blir sjuka och är hemma från skolan ska de stänga av skolan i en vecka. Vet inte om det är sant dock. Men skolan var ännu tommare idag, för väldigt många elever var på begravningen av hennes mamma. Jag ångrar att jag inte gick, men visste inte vart det var eller vilken tid eller nåt sånt. Här är det ett sätt att visa att man bryr sig, även om man inte känner personen så väl. Så jag hade velat gå även om jag inte känner henne så jättebra. Vi sitter tillsammans på lunchen ibland bara, och har träffat henne på footballmatcher.

Jag mår bättre idag, men är fortfarande skakig och kall och lite virrig. För att lätta upp sinnet lite tänker jag dela med mig av en lite pinsam grej jag sa i början av tiden här. Jag skulle göra mig ett mellanmål, en toast med ost och skinka, och står och försöker skära osten.
Jag: "I'm really bad att cutting cheese."
Hans skrattar och säger: "Excuse me?"
De alla börjar skratta. Jag fattar ingenting och upprepar:
Jag: "I'm really really bad att cutting cheese.. Will you help me?"
Hans småskrattar och säger: "I don't think you want help with that... Hunter, will you tell her what cutting cheese means?"
Hunter: "Well, basically it means...releasing gas.... I think you meant slizing cheese"

Vi skrattade åt de ganska länge och det har skämtats om litegrann med.. :P

Och jag och Jules kom nyss på namn till min, Hunters och Helenas fiskar! :D Jag berättade för dem om namnsdagar som vi har i Sverige, och de tyckte att det var en rolig tradition. Så idag när jag och Jules satt i min säng och pratade om dagen och sånt kom hon på den brillianta idén om att döpa fiskarna efter det namn som firas på våra födelsedagar! Vi kollade upp det och det slutgiltiga resultatet blev:

Min fisk: Björn
Hunters fisk: Salomon
Helenas fisk: Torkel

Vet inte vad de tycker om att döpa sina fiskar till det. Hunter skrattade men jag har inte kommit med nyheten för Helena än. ´

Nu måste jag verkligen plugga. Har överdrivet många frågor att svara på i historian och så har jag en Business leadershipläxa också. Jag var på mitt första DECA-möte idag. Det pratades om vad DECA är och vi valde officers och det var allt för idag. Vi är cirka 200 medlemmar egentligen, men det var bara typ 50 st där. Men jag tror att DECA kan bli jättekul! Vi ska åka på olika resor och tävla och så! :)

Nu ska jag plugga, Puss på er <3

Kommentarer
Postat av: Malin!

Hoppas du mår bättre snart, saknar dig. <3

Fina namn till fiskarna, hehe. :)

2009-09-18 @ 12:15:51
Postat av: Angelica

Hoppas att du inte blir sjuk i influensan också. Jag var sjuk i typ två veckor nyss, sen blev jag nästan frisk, men i onsdags mådde jag dåligt igen. Jag har typ nån influensaliknande sak, men inte svininfluensan iaf ;) var tom hemma från skolan igår :/

Men vet du, jag åkte vattenskoter idag! :D det var jättekul =)

2009-09-19 @ 21:16:32
Postat av: JENNY

låter som det har varit en lite halvjobbig vecka...hoppas det blir bättre snart och att du inte blir sjuk!

2009-09-20 @ 14:59:42
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/
Postat av: Lydia

Malin, jag saknar dig också! Jag mår mycket bättre!



Angelica: Influensan kommer jag nog inte få, tog vaccin. Är du frisk nu? Visst är det kul med vattenskoter?! :D



Jenny, jag mår bättre :) Hur är träningarna?



Saknar er flickor! <3

2009-09-22 @ 04:30:23
Postat av: signe

Har inte läst ännu bara såg det där med namnen, jättebra fisknamn!

2009-09-22 @ 16:14:41
URL: http://signe.co.nr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0