R.I.P

Som ni kanske vet så dog Patrick Swayze i förrgår natt. Idag på historian kollade vi på slutscenen i "Dirty Dancing" när han och "Baby"(Jennifer Grey) dansar till "The time of my life". Den filmen är en av mina favoritfilmer och jag är säker på att jag inte är ensam om att säga att han verkligen var en talang. Det känns som att alla talanger dör bort nu de senaste åren. Heath Ledger, Michael Jackson och nu Patrick Swayze till exempel.. Det finns självklart fler som jag inte har nämnt. Men nån gång är det ju allas tur.

Dagen har varit väldigt sorglig. Jag vill inte nämna några namn men en tjej i min skolas mamma dog i måndags kväll. De satt och åt middag och från ingenstans så kollapsade hon bara. Hon hade en aneurysm, med andra ord ett artärbråck, bakom ögat som täppte till artärerna i hjärnan, vilket gav henne en stroke. De visste inte om någonting utan allting kom som en chock. De jag umgås med mest kände den här tjejen sedan barnsben och de var med på sjukhuset och allt. Så de var såklart väldigt ledsna. Jag känner inte ens hennes mamma, men var väldigt nära att börja gråta jag med. Kan inte förstå hur det skulle kännas att förlora ens mamma, pappa eller annan familjemedlem. Jag skulle dö själv. Kanske inte fysiskt men psykiskt. Jag skulle förlora mitt liv eftersom mina föräldrar är en så stor del av mitt liv. Jag hoppas att tjejen från min skola och hennes familj kommer kunna gå vidare med sina liv så småningom. Jag kom att tänka på min mormor som dog 2004. Jag saknar henne. Jag önskar att jag hade fått lära känna henne bättre. Och för Olga och Majkens skull med, de kommer aldrig få träffa sin mormor.

Som sagt så har dagen varit sorglig, jag har tänkt väldigt mycket. Som ni kanske märker.

Jag har haft världens huvudvärk idag med, och jag fryser ihjäl. Det känns som att jag är svag i hela kroppen. Jag hoppas verkligen att jag inte håller på bli sjuk.

Jules var på nationell tv idag. Tänkte bara berätta det.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det har varit lite skriverier om Patrick Swayze här också. Bl a har flera kända personer som känt honom citerats och de har sagt väldigt snälla och fina saker om honom.

Vad sorgligt det låter med mamman som dog så plötsligt. Jag förstår om det väcker tankar hos dig. Går den flickan i någon av dina kurser?

Hoppas att Huvudvärken och frusenheten har släppt!

KRAAAAM från mamma

2009-09-17 @ 17:23:56
Postat av: Mamma

Jag har skrivit en kommentar på detta inlägg redan, men var det har hamnat vete fåglarna.

Det har skrivits en del om Patrick Swayzes död här också. Man har bl a kunnat läsa citat från folk som kände honom och det var mycket snälla och fina ord som sades.

Så sorgligt med mamman som dog så plötsligt. Jag förstår att det väckte tankar hos dig. Går hennes dotter i någon av dina kurser?

Hoppas att du mår bättre nu!

KRAAAM

2009-09-17 @ 18:31:01
Postat av: Lydia

Kommentaren ligger exakt där den ska :)

Jo han verkade så otroligt snäll och fin som person, Patrick Swayze. En av de kändisar som verkar genuina.



Dottern går inte i mina klasser, men vi sitter tillsammans på luncherna och hon är tränare för football-laget så har träffat henne på matcher också.



Jag mår bättre idag men är som skakig, jag kunde inte skriva normalt idag i skolan. Och är som lite virrig känns det som.



Puss och kram! Älskar dig mamsi! <3

2009-09-18 @ 00:54:59
Postat av: Angelica

Åh jag tycker också det känns som alla dör nu :( Jag satt och tittade på hela Dirty Dancing igår när den visades på tv här. Kände att man ville hedra Patrick Swayze. Och det e en av mina favoritfilmer också =)

2009-09-19 @ 21:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0