UT Game & "The little landlord"

Idag var vi på UT matchen (University of Texas). Superhäftigt! UT ligger på 2:a plats i hela USA just nu, så de är rätt grymma! Ca 100 000 pers där och ALLA i Austin har oranget på sig, som i Longhorns. Hunter och Helena hade sprejat lite av håret oranget till och med haha. Det är helt sjukt vilken känsla! Alla är jättetaggade och lever verkligen för football, och "Devo the longhorn" satt där i ett hörn hela matchen, cheerleadersen voltade och dansarna, klädda i cowboyinspirerat dansade, bandet spelade och publiken var galna. Själva spelet är förstås väldigt kul det med, en väldigt intensiv sport med många tacklingar och stora biffkillar som kastas hit och dit. Vissa smällar ser inte roliga ut dock. Men det var riktigt kul! Vi vann med 64-7. Hook'em Horns!!

Efter matchen åt vi på en mexikansk restaurang för att fira att Hans tagit LSAT provet idag.

För några dagar sen säger Jules till mig "Clearly you're our daughter. The question is, where have you been hiding these last 18 years?" Jag tyckte det var gulligt. Det känns konstigt att jag inte kände familjen för bara nån månad sen och nu är de som ens familj. Skumt att tänka så, att om jag inte anmält mig som utbytesstudent och de inte valt mig hade jag fortfarande inte haft en aning om att de ens existerade. Jag känner mig så lyckligt lottad som hamnat hos dom, de är verkligen underbara! Känner att jag skulle kunna prata med min värdmamma om allt, precis som min mamsi i Sverige. Det är en sån trygghet. Jag ser verkligen upp till Jules, hon är en stark, handlingskraftig, positiv, rolig, glad och lite galen människa.







För er som inte sett denna video är detta ett måste. Will Ferrell, säger inte det allt?
 
The Little Landlord


Nu ska jag sova, ska upp väldigt tidigt imorn, Hunter har tävlar i simning imorn. Saknar er där hemma! Puss och kram på er <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj, vilken stämning! Vilka härliga bilder! Jag hade velat vara med! Ha en fortsatt bra helg! KRAM!

2009-09-27 @ 11:46:27
Postat av: Lydia

Det var jättekul! Och du undrade över Devo the longhorn, det var en riktig Texas Longhorn ko :)

Kram <2

2009-09-27 @ 15:49:47
Postat av: sofie - USA 09/10

Tja :D jag har det toppen, det går inte att inte älska Texas right? :D Hur har du det själv? :)

2009-09-28 @ 00:48:46
URL: http://mariabeatrice.devote.se
Postat av: jenny

jag är så glad för din skull lydia!:)

2009-09-28 @ 01:19:28
URL: http://jennypaulinah.blogg.se/
Postat av: thea

jag har de bra! hänt enhel del sen jag kom hit men de börjar bli bättre, har börjat få kompisar och så nu. :) hur har du det?

2009-09-28 @ 01:56:56
URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Postat av: sofie - USA 09/10

Hahah ja eller hur, alla är så sjukt snälla! Folk börjar ju typ snacka med en helt random i typ affärer och grejs :P hahaha och älskar när dom säger yall! "It's a Texas thing, y'all wouldn't understand" ;) haha

2009-09-30 @ 01:26:46
URL: http://mariabeatrice.devote.se
Postat av: JENNY

Gu va häftigt!!! Hoppas du har det riktigt bra!

2009-09-30 @ 18:54:26
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0