"Swedish crowns? Like the ones you put on your head?"

Det spöregnar ute. Första gången på evigheter tydligen.

Jag kom hem från skolan för ett tag sen, har ätit ett äpple och lite Oreos som snack. Dagen har varit intressant. Dagen började med Business Leadership, vi hade som läxa till idag att göra posters där vi med bilder skulle visa våra styrkor och svagheter inom skolan, hemmet och i samhället. När jag sätter mig ner vid min bänk säger tjejen bredvid mig (på ett sätt som antyder att hon vet bäst) att vi bara skulle göra våra svagheter. Jag sa att nej, vi skulle göra både och. Så frågar hon läraren lite senare, och gissa vem som hade rätt? :P Jag! :) Det roliga var att halva klassen trodde att vi bara skulle göra svagheterna. Lite komiskt att de som har engelska som modersmål och allt gör fel. Samma sak med test och sånt, jag ser på alla andras prov bredvid mig att det står typ 85, 83, 90 osv, medan jag får 100 :P Inte för att skryta eller så, tycker bara att det är komiskt.. Vi hade ett popquiz i Business Leadership också. Jag har bestämt mig för att gå med i en klubb som heter DECA, många av de som går i Business Leadership är med där. Man lär sig mycket om arbetslivet och sånt, som alltid är bra att veta! :) Sen tävlar man tydligen i nåt, vilket jag inte riktigt listat ut än :P

Vi hade prov i Health idag också.

På US History hade vi ett prov också, som vi faktiskt visste om innan, enormt prov som tyvärr inte gick så bra. Kändes som att han ville sätta dit en typ, för han hade frågor om de minsta detaljerna inom allt vi hade att memorera. På historian sitter jag vid ett bord med lite speciella människor, t.ex. abortion/marijuana girl, som vi kallar henne här i huset. Jag sitter med henne, två tjejer till som är lite speciella och två trevliga tjejer. De skumma började snacka om hur mycket de hatar sina föräldrar, att nåns mamma var en b**** och att pappan va nåt annat, att pappan försökt skjuta mammans nya kille, att de inte bryr sig, att nåns mamma satt en gps-sändare på dotterns mobil etc.. Jag och den trevliga tjejen sitter där helt chockade. Vi diskuterade det lite efter klassen.

Digital photograpy är riktigt roligt! Vi sitter mest och pratar hela lektionerna, förra gången poppade vi popcorn och idag tänkte vi beställa pizza (dom kör den till klassrummet man är i t.o.m) men vi hade en vikarie så vi fick inte.

När jag skulle gå på bussen idag möttes jag av en ganska välkänd vid det här laget "Creepy guy". Han säger: "Heeey Lydia! You look really pretty today. You look soo good in pink!" Usch! Nu måste detta få ett slut. Jag kan inte göra så mycket mer än det jag redan gjort. Jag vill inte säga det direkt till killen att han kan dra åt ...

En kille på bussen pratade med mig om Sverige idag. Han var inte den mest klyftiga personen kanske.. Han frågade typ om hur de va där, om vi lever på IKEA, om det finns IKEA butiker överallt. Sen sa han nåt som fick mitt att brista ut i skratt. Ungefär såhär såg vår konversation ut:

Killen: "What kind of dollars do you have in Sweden? Like swedish dollars?"
Jag börjar skratta
Jag: "No, we don't have dollars in Sweden."
Killen: "What, you only have like coins?"
Jag: "What? What do you mean?"
Killen: "I mean, you don't hade like dollars? You just carry around a bunch of coins all the time?"
Jag: "No, our currency is Swedish crowns"
Killen: "Swedish crowns!? Like the ones you have on your head?"

Och så vidare...


Igår gjorde vi en jätterolig grej på anatomin, vilket var att tejpa fast små lappar med kroppsdelar på sin partner. Resultatet såg ut såhär:
















Kommentarer
Postat av: Pappa

Vad roligt det verkar att lära sig anatomi!!

2009-09-11 @ 09:57:40
Postat av: Agnar

Du verkar ha kommit till precis rätt familj och skola. Men vem är den där magre killen i mitten på sista bilden? Höstkramar -Agnar och Britta

2009-09-12 @ 19:33:31
Postat av: Lydia

Kommer inte ihåg just nu vad han heter, men vi döpte honom. Han är lite smal kanske, men riktigt populär bland tjejerna! :)



Hoppas att ni har det bäst morfar och Britta! Kramar

2009-09-12 @ 23:49:55
Postat av: Anonym

2009-09-13 @ 16:02:01
Postat av: Agnar

Killen har skotskt påbrå. Han kunde heta Ben Mc Lean

2009-09-13 @ 16:05:24
Postat av: Angelica

Det verkar ju som dom inte tar så hårt på klädreglerna ju som du sa sen, det e ju bra ;) så du kan ha dina korta shorts :P

2009-09-19 @ 21:07:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0