Rundtur i huset, vissa delar iallafall :)

Dagen har varit bra! Jag satt uppe sent igår och gjorde fredagens läxor så istället för att ha 4 rätt stora läxor till imorn har jag bara en, vilken jag precis är klar med :) Jag älskar digital photography lektionerna! Det enda vi gör är att prata, larva oss, äta donuts och godis och ta en och en annan bild. Jag har varit här i Austin i drygt en månad. En månad!! Det känns som en vecka. När man tänker på hur fort denna månaden har gått, hur fort kommer inte året att gå!? Sjukt att tänka på. Jag vill att tiden ska gå lite långsammare än vanligt. Men skulle det innebära att jag får det tråkigare? Tiden går ju fortare när man har kul. Jag vill inte att året bara ska svischa förbi, även om jag har kul! :P

Jag har inte lagt upp några bilder från insidan av mitt hus än. Så jag tänkte ta med er på en liten rundtur runt i mitt hem här. Vill bara säga en sak först. Välkommen! ;)


Vi har precis kommit in genom ytterdörren och tittar till höger.

Middagsbordet.

Ett fotografi, det har de gott om! :)

Nu har vi kommit in i köket/vardagsrummet

Köket, med saker överallt! :) Och vid bordet till vänster äter vi ibland, där äter jag också frukost varje morgon och gör läxor ibland. Eller bara sitter och pratar om ingenting. Det syns inte här men till vänster om bordet finns dörren ut till baksidan.

Vardagsrummet, världens skönaste soffor!

Nu har vi vänt oss mot köket och rakt fram är ytterdörren.

Nu är vi påväg uppför trappan, en sista titt ner mot köket och vardagsrummet. När jag kommer ner för denna trappan på morgonen, ungefär exakt denna syn, möts jag av en trött men glad Jules som precis som jag inte är en morgonmänniska, ett exempel är att hon kommer ut ur deras rum i nattlinne och trosor och säger "Är inte det här en bra look för mig? Skulle inte det passa till jobbet?". Eller så möts jag av en pigg Hans som erbjuder kaffe eller ägg etc, en trött Hunter som sitter vid bordet och äter macka med jordnötssmör, eller en liten pigg Helena som precis ska åka iväg till skolan. Hon åker tidigare än mig och Hunter..
 
Nu är vi uppe och tittar ner mot nedervåningen. Till vänster, vilket inte syns, är det helt öppet typ med en pelare. Det är öppet till vårt rum som det inte har kommits på vad det ska vara i än. Helena vill ha en bom där så hon kan träna hemma med.

Här är tomma rummet. Till vänster är mitt rum! Så mitt rum är exakt när man kommer upp för trappan. Så ligger Hunters rum mitt emot mig, på andra sidan datorn vi har här uppe och Helenas bredvis Hunters. Men dom rummen har jag inte tagit nån bild på.

Jag har inte många mål än ser det ut som..

MITT RUM! Det ser lite kalt ut men det är jättemysigt! Ska fixa det lite med bilder och tavlor och sånt också. Dörren i hörnet där är garderoben. Ni där hemma blev med på ett hörn med. (Datorn)

En annan vinkel. Dörren till höger är till mitt och Helenas badrum och den till vänster är ut till hallen där uppe.

Ännu en till vinkel.

Min anslagstavla med lite bilder på nära och kära, en jättefin teckning från min kusin Olga, en liten rosa lapp jag möttes av när jag gick ner imorse för att äta frukost och till höger är "Amber the little elephant", ett internt skämt, Helena satte den där. Och juste! Solglasögona är blåa med stjärnor på glasen och på sidorna är det röda/vita ränder. Jules hade en patient som använde dom! Men hon hade flera så hon gav en till Jules.

Lappen jag fick imorse. Gulligt! På Hunters stod det att han mognat och att de är stolta, och på Helenas att hon var duktig som klarade av hennes tå-operation så bra! (Naglarna växte nedåt). Om ni undrar över juvelerna längst ner till höger står det för Jules (Jewels) ;) Jules brukade göra sånt här varje dag förut till barnen, och när de skulle iväg på läger skrev hon värsta berättelserna och så som de följde. Hunter hade en karaktär och Helena en som de fick följa under en tid.

Mitt och Helenas badrum


Jag till vänster och Helena till höger.


Hoppas att ni fick en liten inblick i hur jag bor! :) Det är lite dumt bara med bilderna för de säger inte så mycket om hur mysigt det är här. Men jag trivs mycket bra! Jag tog inte bilder nu i Jules & Hans rum, Hunters rum, Helenas rum, datarummen, tv-spelsrummet, badrummen eller tvättstugan. Men tror ni klarar er ;)

PUSS PÅ ER! <3


Kommentarer
Postat av: morfar

Vad mysigt det verkar! Du har kommit till en fantastiskt trevlig och rar familj som verkar ta hand om dig både emotionellt och materiellt. Vi känner igen The American style från Eriks(Brittas son)hus i Green Bay. Ha det bäst!Höstkramar från Umeå. A+B

2009-09-25 @ 10:39:25
Postat av: Cecilia

Åh så fint, och din värdfamilj verkar helt undebar. Du verkar ha det toppen helt enkelt! :)

2009-09-25 @ 17:23:51
Postat av: Anna K

KUL att se. Ska visa teckningen för Olga. Kram

2009-09-26 @ 20:33:48
Postat av: Angelica

Vad kul att se hur du bor =) och vad fin plats collaget fick på anslagstavlan ;) jag ska köpa en fotoram imorgon att sätta in det i :P

2009-10-26 @ 21:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0