Will you go to homecoming with me?

Grattis på 18-årsdagen Stephanie sötnos! Hoppas du haft en solig och rolig dag i Phoenix! :D Miss you!

Dagen har varit bra! Jag hade två test som gick rätt bra. Fick tillbaka ett prov med som låg på 94, vilket var rätt okej det med. Hade möte idag med DECA också, det var trevligt, träffade lite nya människor :) Det är alltid lika roligt att se amerikanernas reaktioner när jag pratar svenska. De sitter helt fascinerade :P

Påväg till DECA mötet stöter jag på creepy guy, självklart.. Han kommenterar mitt skärp och säger hur "awesome" det är och försöker vara rolig. Senare på bussen så frågar han om jag ska gå på homecoming, och jag svarar förmodligen. Så frågar han, mitt i den fulla bussen, "Will you go to homecoming with me?".  Jag svarade att jag skulle gå med mina kompisar. Han är så konstig, jag förstår inte hur han inte har fattat att jag inte tycker om honom.

Just nu försöker jag plugga US History, har prov imorgon, men jag gör inga stora framsteg. Istället lyssnar jag på låtar jag associerar med kusinen min, samtidigt som jag äter svenskt godis.

Imorn är det fredag, och eventuellt football! På lördag är jag bjuden på en födelsedagsfest med paintball. Men får se om jag går, det ligger typ långt härifrån, jag känner inte snubben som fyller år och det gör ont, tydligen. I helgen  är det också en väldigt känd festival här i Austin som heter ACL (Austin City Limits), som många ska till. Men den ska jag inte heller på för biljetterna kostar hur mycket som helst och Helena berättade att den främsta anledningen till att folk åker dit är att röka på och dricka typ. Känns rätt onödigt.

Nu ska jag fortsätta plugga (äta godis) men vi höres kanske imorgon eller på lördag eller så. Hoppas alla som läser njuter av livet och har det bäst! Puss på er <3



Saknar dig min vackra vän! Du har en förmåga att alltid göra en på bra humör! Love you! ♥

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det verkar vara en av de större rockfestivalerna. Austin är ju en stor musikstad! Bl a spelar Kings of Leon och Arctic Monkeys och massor av mer eller mindre namnkunniga band ser jag.Det är nog kul men säkert stökigt och mycket trångt precis som du säger.

Vad är Homecoming egentligen?

Ha en härlig och rolig helg vad du än hittar på!

KRAMAR!!!!!!!

2009-10-03 @ 11:53:18
Postat av: Lydia

Mm jag känner en som fick två gratis VIP-biljetter till Kings of Leon, jag är avundsjuk!



På min skola är homecoming som en vanlig match, förutom att tjejerna har mumps (eller hur det stavas) och killarna har gar-nåt. Kommer inte ihåg vad det heter. Och på min skola har vi som en parad också.

2009-10-03 @ 17:29:04
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0