It doesn't get more Texas than this!

Vi kom precis hem från den födelsedagsfesten. Vi körde i evigheter tills vi kom ut lite mer på landet. När vi var framme och klev ut ur bilen kommer den ena "losern" som fyllde 50. Han, hans fru, Hans och Jules och ett annat par är "the losers", ett gäng som hittar på roliga saker tillsammans, typ åker wakeboard och så. Varför de kallas sig själva för losers var för att från början så träffades de när de inte hade nåt bättre för sig och typ kollade film. De var såna losers så att de inte hade någon att va med eller nåt, sa dom lite skämtsamt. Men sen när de träffas och nån inte kan komma för att de har nåt bättre för sig är man en ännu större loser än innan. Jag fattar inte riktigt det där.

Men iallafall, losern var jättetrevlig och rolig. De hade ordnat det väldigt mysigt med ett partytält typ och de lagade mat över öppen eld. Det var väldigt lättsamt alltihop och alla människor där var lättsamma och skämtsamma. Jag snackade en stund med en kille som hade rest runt i Europa en del. Det småregnade lite i början, men det gjorde ingenting. De hade hästar och jättefin utsikt från huset. En del cowboyhattar har jag sett idag med! Cowboyhattar, Texas Longhorn t-shirtar, jeans och ett par skor, ihopfällbara stolar, öppen eld, facklor och lyktor, träd med "gung-bänk" med utsikt över flera mil bort. Och på en av de ihopfällbara stolarna sitter en kille med sin gitarr och sin cowboyhatt på och spelar och sjunger country hela kvällen. Vi åt "chicken-fried steak", potatismos med nån sås, bönor i sås och bröd. Det låter rätt Texas alltihop. "Loserns" fru, den andra "losern", sa att de fixat allt så Texas-aktigt bara för min skull, hehe. Till efterätt var det nån som hette Cabler, eller nåt sånt, som var persikor med typ pajbitar och lite krämigt. Det låter konstigt men det va gott. Med glass till.

Och som Hans sa, "It doesn't get more Texas than this". Det kan jag nog hålla med om.


Kommentarer
Postat av: Pappa

Vilken häftig, rolig o mysig kväll!! Riktigt ser det framför mig! Det enda mer Texas som jag, som är uppvuxen med westernfilmer, möjligen kan komma på är att värma upp och äta bönorna som de är direkt ur konservburken och inget mer. Men hur kul är det! KRAMAR!

2009-10-04 @ 10:57:46
Postat av: Morbror

Eferrätten måste ha varit "Peach Cobbler", säkert jättegott. Det som är mest Texas för mig är bluesgitarristen Stevie Ray Vaughan som kom från Texas. Han dog i en helikopterolycka 1990 och har hedrats med en staty i Austin vid Lady Bird Lake + att 3:e oktober är Stevie Ray Vaughan.day i Texas.

2009-10-04 @ 18:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0