Home in the warm Texas air again!

Faktiskt så är det inte så jättevarmt ute just nu. Inne är det iallafall svinkallt enligt mig, som är sjuk.. Jag är hemma från skolan idag, ligger i sängen med en extra filt och en vetekudde som är varm och go. Har jätteont i halsen och det känns som att mitt hjärta är lokaliserat i huvvet, för det dunkar.. Hans gav mig lite "chicken noodle soup" och så har jag druckit lite grönt te. Jag vill inte vara sjuk.

Jag har inte skrivit på evigheter, ber om ursäkt för det. Har haft hur mycket som helst i skolan. Min kalender är helt svart av bläcket från inskrivna läxor och prov. :P

Förra helgen var ju jag och min kära familj här iväg på resa till Savannah, Georgia. Vi hade det hur kul som helst! Vi flög till Jacksonville, Florida där vi hyrde en bil. Volvo till min förtjänst. Vi åkte till en strand i Jacksonville, man kan inte jämföra strändera här med stränder jag sett förut. De stränderna här är mycket större! Vi såg delfiner med.

Efter det körde vi till Savannah, Georgia. Staden är som lite spooky på nåt sätt, kan inte sätta fingret på vad det är men staden är väldigt gammal och är känd för hemsökta hus och kyrkogårdar och sånt, men det är inte därför den känns läskig. Den har bara som en obehaglig känsla över sig. Vi bodde på ett "bed and breakfast" i ett gammalt hus som var inrett därefter. Jag, Helena och Hunter delade säng för annars var en av oss tvungen att sova i en säng som såg ut att vara en gammal sjukhussäng där massa människor dött av gula febern i. Första natten sov vi i den mindre sängen men det slutade i att Hunter låg tvärd över hela sängen, Helena ihopklämd emellan oss och jag höll på ramla ur. Så resten av nätterna sov vi tre i den större sängen.

Vi tog en spöktour där vi fick se olika ställen som var hemsökta enligt guiden. Vi fick gå in i "the third most haunted hotel room in the world", vilket var lite spooky. Efter det satt vi alla i vår säng och
Jules berättade lite spökhistorier själv, det var nog 100 gånger läskigare än nån spökhistoria jag hört innan.

Vi spenderade mycket tid vid stranden i Savannah, vilket var mysigt. Vi åkte också till "Fort Pulaski" som hade mycket historia under inbördeskriget.

Själva anledingen till att vi åkte dit var att gå på bröllop. Hans kusin gifte sig, så jag fick träffa hans släkt. :)
Hela resan var hur kul som helst, vi håller på med en film från resan men den är inte klar, så jag lägger upp lite bilder sålänge.

I fredags var jag på teater. Skolan satte upp Pride and Prejudice och en tjej jag känner var med så jag och Joy gick och kollade. I lördags åkte Hans och Hunter iväg på nån manlig-resa då de åkte "dirtbikes", sköt med gevär och campade. Jag, Helena och Jules åkte till San Antonio, Helena hade en gymnastiktävling. Hon gjorde grymt ifrån sig! Hennes mål var att få 36 sammanlagt, genomsnitt 9or, och hon fick 36,325! Inte bara det, hon kvalificerade sig till South State. Om hon går vidare i South State går hon vidare till State! Grym är hon! I söndags var killarna i familjen fortfarande iväg, så vi tjejer åkte och shoppade. Jag köpte ett par jeans från Hollister, en t-shirt, underkläder från Victorias Secret och lite småsaker.

Vi var lediga från skolan igår så jag passade på att följa med Jules till jobbet. Det var så kul att vara med henne när hon hade patienter, se hur olika alla människorna är och va mycket folk man får lära känna. Hennes praktik ligger i en ort med ca 5000 invånare, och hennes praktik har 3000 patienter, så hon får lära känna hela familjer med flera generationer och massa olika slags människor. Jules är så duktig, alla patienter älskar henne. Jag ser upp till henne mycket. Att få vara med henne igår fick mig att vilja bli läkare ännu mer!

Här är lite bilder från Florida och Georgia :)



Stranden i Florida







Fort Pulaski







Stranden i Savannah







På bröllopet

Filmen kommer senare. Ha det bäst! Pusspuss <3

Kommentarer
Postat av: Morfar.

Roligt att höra från dig igen. Härliga bilder från en tydligen minnesvärd resa. Krya på dig och kram ar från oss i Umeå

2009-10-28 @ 09:04:50
Postat av: Fanny

Vilka underbara bilder !! Jag saknar dig!

2009-10-28 @ 13:14:07
Postat av: Anna K

Den bilden när ni hoppar borde ni skicka in till nån tävling, så cool.

2009-10-28 @ 22:28:26
Postat av: Mamma

Kul med bilder! Ser härligt ut.

2009-10-28 @ 23:17:33
Postat av: pappa

Vilken lust att bada i havet jag får! Kan tänka mig att det finns både surfare o hajar i vattnet vanligtvis. KRAM!

2009-10-30 @ 21:31:11
Postat av: Signe

Wow, Helena är en docka! Man vill bara klä på henne söta kläder och ta kort på henne! Bedårande!

2009-11-03 @ 11:05:49
URL: http://signe.co.nr/
Postat av: Angelica

Kul att läsa och se fina bilder =) haha jaså var spökhistorierna så hemska att dom slår alla som martin berättat? :P

2009-11-06 @ 18:35:05
Postat av: JENNY

härliga bilder!!! Kul att du har det så bra :)

2009-11-09 @ 18:04:21
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/
Postat av: anna

vilka fina bilder :)

2009-11-15 @ 21:16:01
URL: http://enmassaanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0