Florida & Georgia snart med the family!! :D

Jag sitter här i min säng, har precis städat undan alla grejer för att kunna få plats själv i den. Vi har testat klänningar här i huset till bröllopet på lördag. Så min säng var full av mina klänningar och Jules, plus lite skolböcker, en dator, shorts och en fotobok jag fått av min Fanny som Jules bläddrat i lite hastigt. Det är så härligt i den här familjen, jag trodde att jag skulle behöva anpassa mig iallafall litegrann, men eftersom min familj här är så lik familjen i Sverige så har jag inte anpassat mig något alls typ. Jag har frågat vad som är mest annorlunda med att jag är här och Jules säger lite skämtsamt "Well, it's MUCH more boring now that you're here!" haha.. De sa att eftersom att jag passar så bra in i familjen så är det inga större skillnader eftersom de är som de var innan med. På Jensen Gymnasium i Sverige så har vi ju så kallat MT, mental träning, då ska vi till exempel blunda och andas långsamt och se framför oss ett ställe vi känner oss fullkomligt trygga på, där vi "hämtar kraft" och så vidare.. Mitt hem här är verkligen ett ställe jag hämtar kraft på.

Snart åker vi till Florida och sen Georgia!! Jag längtar! Det ska bli så roligt!
 
Idag var det en kille som frågade mig till homecoming (typ). Jag hann säga nej innan han sa något mer. Jag har aldrig pratat med honom förut, vet inte vad han heter men han går i min US History. Efter lektionen när jag är påväg till nästa lektion kommer han fram och säger "Hey Lydia! Are you going to homecoming with anyone?", jag svarar att jag inte ska gå för att jag ska på bröllop i Georgia. Han säger då "Oh that's too bad, are you sure you're not going?" och så vidare..

Jag borde sova nu, ska upp tidigt. Goodnight! Slepp tight! Don't let the bed bugs bite! <3

Kommentarer
Postat av: Thea

de va ju gulligt av han att fråga iaf ! r din homecoming i helgen? surt att missa den, samtidigt så r de inte någon så stor grej. Florida låter sjukt kul iaf!

2009-10-15 @ 01:25:03
URL: http://livetsomthea.blogg.se/
Postat av: Kapten Krok

Hej Lydia! Fick länken hit av mamma Sara/moster Anna - så himla kul att läsa om ditt liv därborta! Och vilken skön familj du verkar ha hamnat hos - NÄSTAN lika mysig som den härhemma ;) (och festligt att Helena heter som hon gör!)

Hoppas att bröllopet var kul och att du hann se lite av Florida, minns att Miami var rätt häftigt för 9 år sen i alla fall... :)

Kram - ser fram emot fortsatt läsning!

2009-10-19 @ 13:48:50
Postat av: Todelidooo...

Nämennnnn Lydia!

Vilket liv du har, så Underbart kul å läsa det du skriver.... och så lätt å följa med i dina berättelser, målar saker så naturligt och lättsamt,

som att man själv får vara med en smula. DU är ju bara Bässst, och va härligt familjen verkar vara!!!

Så mycket de tar med dej på, - och vad du får uppleva och se!

Din mamsing är ju så innerligt glad för din skull, men ÅH vicken gosig tösabit hon har till dotter oxå - som skriver så fina grejer...som..."mamsemums" Det lär nog värma!!!

Härligt å höra du kommit hem välbehållen å nöjd efter upplevelser i helgen... Jag skulle bli HELT SLUT av alla ständigt nya intryck... Du har kanske blivit lite van, men man förstår ju att du har mycket nytt att ta tag i hela tiden. Tänk vilken förmåga vi har att anpassa oss vi människor (more or less)...DU bara... WAAaaaAAOW!!!

Ps TÄNK va nytta du ska ha av språkkunskaperna i framtiden! Mitt 4:e år på skolan innebär undervisning helt på engelska, och nu jobbar jag enbart med utbytesstudenter... Många tror de kan det engelska språket, men Pio, en vän å tolk, pratade om hur SVÅRT och STORT språket är med alla synonymer och nyanser! Då sitter det inte illa att få det som du nu...i vardagen helt o hållet.

HEJA Lydia! Du e BÄSSST som sagt!



BAMSEKRAMEN på frk Robertsson /

2009-10-20 @ 02:14:45
Postat av: Anna K

Har du inte kommit tillbaka snart ;)

2009-10-25 @ 20:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0