Godnatt, godmorgon!

Idag var jag och Jules på gallerian och fick oss varsin make over. Någon make up artist från Dior sminkade oss och vi gick därifrån med lite för många grejer. Jag köpte ett jättecoolt läppstift som tydligen ändrar färg beroende på något som finns i ens läppar... Så den ser annorlunda ut beroende på vem man är. Kanske bara är struntprat men det såg riktigt bra ut på mig iaf :) Sen köpte jag en exfoliator, bronser och en sprayfoundation. Blev lite chockad när jag såg priset bara. Får leva billigt i framtiden och inte slösa, har dåligt samvete...

Sedan åkte vi till Jules "pojkvän", som hon kallar det, Marshalls, där jag köpte strumpbyxor och två handväskor. Jag behövde verkligen en väska för min gamla är totalt sönder av alla tunga väskor jag bär. Axelremmen är av och fästet för axelremmen är helt trasigt. :( Så jag har fått låna Hunters ryggsäck, men jag trivs verkligen inte i det, så nu har jag en iallafall. Kanske inte är världens finaste men den är bättre än ingenting. Och den andra handväskan jag köpte var billig så köpte den med.

När vi kom hem kom Jules föräldrar förbi en snabbis, de skulle på bröllop så tog en sväng förbi oss. Jules patient och hennes familj kom till oss också, patienten skulle ta bort stygn. Vi bestämde oss för att äta middag tillsammans ute idag, det var trevligt. Helena har en kompis här också, så det var fullt hus.

Jag hade det väldans kul igår med Catherine. Hon är trevlig! Vi såg en film som hette My one and only, den var inte så bra förutom sonen som var bög och jätterolig, och en fin bil som var med i filmen.

Nu måste jag sova, klockan är 01.46. Natti natti! Eftersom ni förmodligen går upp om någon timme eller så så ha en underbar söndag! Puss <3

En sak till, eftersom klockan är över 12. GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN MORFAR!



<3


Kommentarer
Postat av: morfar

Tack så mycket för grattishälsningen. Så trevligt att du kom ihåg mej mitt i alla upplevelser over there. Varm kram i höstkylan. Britta hälsar.:-))

2009-10-11 @ 09:35:02
Postat av: Anna K

Snygg familj!

2009-10-11 @ 10:42:28
Postat av: jenny

lydia!:D

så kul att läsa allt! verkar som du har de bra:) och gud vilka gulliga familjer, både hemma i sverige och där borta i texas:) hur är de me helena o hunter? e dom friska nu? hur mår du? puss och kram!<3

2009-10-11 @ 23:54:55
URL: http://jennypaulinah.blogg.se/
Postat av: Lydia

Morfar, hälsa tillbaka till Britta!



Anna, visst är dom söta? :) Jag visade videon "simple swedish" för Jules och Hans, de älskade den, vi skrattade mkt! Jules sa "You should take that to school and show it to all your classes!". Den var mycket rolig! De andra har jag inte hunnit visa än, men dom var också roliga!



Jenny, jag har det jättebra! Hur har du det? Helena och Hunter var sjuka i knappt en dag, när jag kom hem från skolan dagen efter de blev sjuka var de näst intill helt friska. Jag har inte fått svininfluensan (än), är det många som har den i Sverige? Puss <3

2009-10-13 @ 06:30:08
Postat av: Anna K

Jag menade HELA familjen, alltså även den största systern ;)

Bra idé att visa "Simple swedish" för någon av dina klasser, kanske digital foto kan inledas med en digital film..?

Visste inte om den skulle vara rolig även om man inte kan svenska eller om man skulle tappa bort sig.

Kram

2009-10-13 @ 19:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0