A gecko in my closet!

Jag var på footballmatchen igår, det var okej. Det var typ inga där eftersom alla var på ACL typ, och Lexie var med sin "pojkvän" hela tiden och Sara åkte tidigare till Dallas och Lindsey stod med mobilen och messade hela matchen. Så det var inte den roligaste matchen precis.

Jag måste hitta en sport jag kan vara med i! Problemet är bara att alla skollag  är grymma så jag kommer ju inte komma med i nåt av dem, eftersom jag inte tränat annat än gymnastik. Och den sport man kommer med i oavsett hur duktig man är är löpning, vilket min ortoped inte rekommenderar. Men jag måste hitta nåt, jag fungerar inte normalt om jag inte tränar och rör på mig.

Idag är det den där paintball festen. Men jag ska inte gå. Vi ska på någon fest hos Jules och Hans kompisar. Jag saknar Jules. Känns tomt när hon inte är hemma. Hon hade tydligen träffat på några roliga irländare (tror jag det var) och börjat prata med dom om var de var ifrån och sånt. Det visade sig att de jobbade för Snow Patrol, så hon fick två gratisbiljetter till deras konsert igår. Förbandet var Plain Whites.

Sarina, en tjej i min skola, fick två gratis VIP-biljetter till Kings of Leon. Jag är avundsjuk!

Jag har en geckoödla i min garderob! När jag skulle hämta kläder nyss ser jag den sitta där på väggen. Den är rätt söt men vet inte om jag vill ha den i min garderob precis. Men andra gången jag kollade in där såg jag den inte längre. Så den kanske har gömt sig bland mina underkläder eller nåt. De vore lite småläskigt.

Ha det bäst!

Kommentarer
Postat av: Anna K

Du vet kanske att gecko heter så för att de har ett ljud som liknar ordet "gecko" (onomatopoetiskt). När jag reste i Asien fick jag lära mig att man kunde avgöra om det gick att lita på en vän genom att prata förtroligt med denne i närheten av en ödla - om ödlan säger Gecko under samtalet är vännen falsk! Så du kan ju testa det på din nya familj och vänner som ev kommer hem till dig!

2009-10-03 @ 19:32:09
Postat av: Lydia

Det med lätet har jag hört men inte det med vännerna. Jag får testa det med familjen här :P

2009-10-03 @ 22:04:28
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0