Vad tycker ni i Sverige?

Jag är med i en klubb som heter DECA, en arbetsmarknadsklubb. I den kan man kan åka iväg och tävla i det om man vill. Man kan göra det enskilt eller med en partner och så finns det olika kategorier man kan tävla i. Jag och en kompis är partners och har valt att jobba med en kategori som heter "International Business Plan Event", vilket i vårt fall kommer vara att starta upp ett företag i Sverige. Perfekt kategori för oss! Vi kommer skriva en uppsats på 30 sidor. Vi måste bara fundera ut vad för slags företag vi vill starta upp i Sverige, det måste vara nåt som passar med kulturen där och så. Så jag tänkte att man kunde starta upp Starbucks i Sverige. Vad tror ni om det? Skulle inte det vara undebart!? Jag skulle gå dit HELA tiden! Älskar Starbucks! Är lite beroende av det här, vi har en i skolan med vilket gör det ännu värre... Mmm en frappuccino skulle inte sitta helt fel just nu!

Annars tänkte jag att man kunde starta upp en affär med bara massa amerikanska kläder som inte finns i Sverige, typ Abercrombie, Hollister, Forever 21 och så vidare. Ett amerikanskt shoppingcenter med massa amerikanska kläder och mat OCh en Starbucks! Nej nu tar jag vatten över huvdet.

Kommentera gärna och kom med förslag! Ska hoppa in i duschen nu, ha de gött!

<3


Kommentarer
Postat av: Kapten Krok

Starbucks go! Hörde att de öppnar sin första coffee bar på Arlanda inom nåt år.

Nåt som hade varit väldigt trevligt vore om de fanns på alla sjukhus, istället för mer eller mindre trista cafeterior/pressbyråer eller i värsta fall kaffeautomater (och helst då en kedja som INTE heter Espresso House som växer upp som svampar här hemma och som tar hutlösa 32 spänn för en liten caffe latte to go!)

Kan det vara något att spinna vidare på?

2009-11-20 @ 11:55:16
Postat av: Malin

Åh Forever21 hit tack. :D

Saknar dig. :( <3

2009-11-20 @ 22:02:03
URL: http://freebirdnow.blogg.se/
Postat av: jenny

ååh jag älskar starbucks! och de ska komma till arlanda efter nyår!:)

tycker dina förslag låter bra:) fast tänk till lite så det inte blir för stort ;P

2009-11-21 @ 01:13:25
URL: http://jennypaulinah.blogg.se/
Postat av: Farfar Mats

Jag tycker Du skall starta en fotoshop med atelje.

Specialitet: Barnfotografering. Skaffa en nallebjörn som säger "omelett". Bra ide va!



Kram Farfar Mats.

2009-11-21 @ 10:15:46
Postat av: Lydia

Tack för era åsikter! Jag gillade idén om Starbucks på sjukhus! Det skulle göra väntan lite kortare om man hade en go frappuccino i handen :)

2009-11-22 @ 08:51:09
Postat av: Hanna

Kläderna lät inte helt fel! :)

2009-11-23 @ 17:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0