To sleep or not to sleep, that is the question.

Jag sitter uppe och gör ingenting. Jag borde gå och lägga mig då jag inte har någonting alls kvar att göra i läxväg, komma i säng lite tidigare än vanligt. Men känner inte riktigt för att sova. Varför sova när man kan vara vaken? Tänk att man "slösar" bort en tredjedel av sitt liv till att sova, drömma, inte vara vaken? Doesn't make sense to me. Om jag lever i 90 år har jag sovit i 30 av de åren. Skulle vara bättre om man kunde vara vaken hela tiden istället och göra saker, inte missa massa saker när man sover... Det kanske är därför jag inte känner för att sova här, jag vill inte missa någon tid här. All tid är värdefull. :)

Dock har denna teorin gjort lite motsatsen. Genom att inte sova är jag konstant trött, sjuk och missar saker genom att inte sova.

Hmm, svårt det där.. Aja, jag ska göra mig en kopp grönt te nu :)

Puss på er <3




Kommentarer
Postat av: Morfar

Hmm, jag känner igen dina funderingar om "den onödiga sömnen". Med åren tycker jag mig ha märkt att man mår bäst om man fördelar dygnets 24 timmar i tre lika stora bitar - 1/3 var på vila ,arbete och fritid med sånt som roar en. Här i Sverige har vi också förfärats över våldshändelsen i Fort Hood. Vi följer också Obamas kamp för att få igenom den nya sjukvårdsförsäkringen. Hur ser man på den i Austin? Slutligen: Vi blev också jätteimponerade av Hans pumpagubbe. Rena konstverket! Fortsätt ha det bäst, sov ordentligt och Umeåkramar

2009-11-10 @ 10:18:46
Postat av: sofie

är det bra i texas? :)verkar vara ett kul ställe du hamnat på :)

2009-11-11 @ 18:53:44
URL: http://sofief.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0