Personal development

Jag är hemma från skolan. Alla som varit utbytesstudenter säger hur mycket de lärt sig om sig själva och att de utvecklats enormt mycket. Fram tills nu så skulle jag säga att jag inte lärt mig så mycket alls. Men när jag nu tänker på det så har jag nog lärt mig en del redan ändå. Här har jag hur många bekanta som helst! Överallt i korridorerna skriker folk "Hey Lydia", "Hi Sweden" eller "hey girl!" osv... Men jag har inte riktigt någon jättenära kompis, som hemma är jag van vid att ha några jättenära kompisar, här har jag istället jättemånga inte lika nära kompisar. Och jag har lärt mig att det är okej med. :)

I min skola är det väldigt mycket drama. Hon gillar inte henne som inte gillar honom som var tillsammans med henne men de gjorde slut och nu gillar inte hon henne för att hon tagit honom ifrån henne. Ni förstår ungefär vad jag menar tror jag.

Det jag inte gillar är att eftersom skolan har många små "klicks" så måste jag nästan hålla mig till en grupp av människor, för det går inte att vara med alla eftersom det alltid är nån som inte gillar nån annan. Lite svårt att förklara. Men jag gillar inte att behöva välja.

En annan sak jag lärt mig är hur lyckligt lottade vi i Sverige är över vår lokaltrafik, vi har bussar och tåg som går överallt! Här måste jag be om skjuts överallt, vilket ger mig en mindre frihet än vad jag är van vid.

Även om jag inte märker det så mycket så hoppas jag och tror att jag kommer utvecklas enormt det här året :)



Här är en bild från matchen i torsdags. Lacy, Taylor och jag. Bilden är tagen av min fotografilärare (Taylors mamma med)


Catherine och Simone idag på fotografin <3 Grym fotograf! ;)

Kommentarer
Postat av: Felicia

Hej !Jag har precis hittat din blogg och tycker den värkar jätte bra ! :D

Jag undrar ifall du går på någon sport på fritiden i USA ? eller ifall du är med i någon club ? eller hur får man mycket vänner ? :)

2009-11-17 @ 14:00:04
URL: http://http:/www.fillifjompan.bloggspace.se
Postat av: Anna K

Hej! Förmodligen är det så att du kommer att märka den största skillnaden när du kommer hem igen. Att du kommer att bära med dig USA-året i de vardagliga situationerna här hemma.

Olga lekte att hon åkte till Amerika för att hälsa på dig och så kom hon hem med amerikanskt godis - och korv, tror jag att det var!

2009-11-17 @ 20:40:09
Postat av: Lydia

Hej Felicia! Tack! :D Ne jag gör inte det, jag skulle jättegärna vilja vara med i en sport men alla lag i min skola är grymma! Vårt football-lag har vunnit state 2 år i rad och så är det typ med alla sporter. I februari ska jag börja med track, för där kan alla vara med. Sen tror jag att jag ska prata med min danslärare (jag har en danslektion) om jag kan få vara med i skolans dansteam, även om jag aldrig dansat förut.



Anna, jag tror det med. Jag kommer nog ta med mig vissa traditioner till Sverige igen. jag vill jättegärna ha en stor Halloweenfest nästa år!

Gud va gulligt! Jag saknar er jättemycket! Och tjejerna, känns som att det var evigheter sen vi sågs nu! <3

2009-11-18 @ 00:03:13
Postat av: Lydia

Felicia, en grej till. Jag är med i lite klubbar. Jag är med i DECA, som är en arbetsmarknadsklubb där man kan tävla och så, vilket jag ska göra. Sen har jag nyss gått med i student counsil och Cavs crew med. Cavs crew är som en klubb som jobbar för att förbättra skolandan :)

2009-11-18 @ 00:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0