Första advent

Söndag idag, sista dagen på lovet. Jag gick nyss upp och har ångest över allt jag måste göra idag skolvis. Uuusch usch. Ska äta frukost först bara. Igår var jag och Jules och sprang lite ärenden. Vi åkte och gjorde 100 kopior på julkortet och sen gick vi in i en affär där en ganska gullig kille jobbade. Jag snackade med honom en stund men han var väldigt fånig.. Vi shoppade lite och sen hämtade vi ut våra skålar vi gjorde. Det finns ett ställe där man kan välja vad för slags glas eller keramikgrej man vill måla och sen får man måla hur man vill och de bränner dom. Bara låta fantasin flöda. Det dumma är att man inte riktigt ser hur färgerna kommer att bli förrän de är klara. Mina färger blev inte fina alls. Jag trodde att min lila skulle vara riktigt mörk och att den turkosa skulle vara ljus. Men dom blev ändå söta.

Idag är det första advent. Kan inte föreställa mig att julen kommer om 4 veckor. Jag har varit här i över tre månader, helt sjukt. Här firas inte advent alls, så det blir inga ljus tända för min del.. Men det gör inget.

Aja nu måste jag gå ner och äta och sen kan hemskheterna börja....


Jules till vänster och min till höger :)

Visst är dom söta? Jag har en keramikblomma i min som sticker ut, kanske blir rätt konstigt att äta ur men...


Kommentarer
Postat av: Kerstin P

Todeli Lydia!

Gullan, va KUL å få se och ta del av ditt liv åover thääär!!! Jag gillade verkligen bilden på donutsen :) Ja du..tänk som tiden går, och nu redan på väg mot 3:e advent..."När tredje ljuset brinner i kulen vintertid, vi höra himlens klockor som ringa fröjd å frid..." Skolramsan som sitter...:)

Det har ju verkligen blivit Riktigt kallt och snöigt, inatt t o m riktig snöblåst("fåken" som en Ölänning skulle kalla det.)

Jag tänker på dej mucho mucho, och ser allt till å hålla mej lite underrättad om vad som händer dej där borta...

Din Goda Dyra moder har bjudit in mej till jul, jag jobbar natt, men det blir nog lite stressigt då det är mellan 2 pass. Men VILKA UNDERBARA föräldrar du har Lydia!!! de är ju BÄSSST, men det vet du redan... :)

Tänk att du får en amerikansk jul i år... jag tänker på bakverk med massa torkad frukt i, stor fet tomte och slädar som far i skyn... ja du.. tänk om du får se nån...man kan allldrig veta.

Kan gissa det är mycket julslingor och annat som blinkar och lyser i din omgivning... :)

Du e BÄSSST Lydia! Var rädd om dej! Detdär med läkare låter ju finemang...som att gå lite i mamma å pappas fotspår oxå på sätt och vis!... Varför inte! Underbart ju!

Ha det nu så gott över jul,- gissar tomten är snäll mot dej i år...mycket klappar och god gröt ;)

Pussipuss, ha de fortsatt topPPpen!

Kramen, Kerstin P

2009-12-17 @ 01:30:16
Postat av: Lydia

Kerstin! :D

Gud va kul att höra från dig! :D Jo donuts från Dunkin Donuts är gudomliga!

Oj oj snö och allt? Jag tycker det är rätt kallt här, men jag har nog vant mig för mkt tror jag.. Vädret här är väldigt mycket upp och ner hela tiden. Ena dagen kan man gå i shorts och andra dagen är det jacka som gäller :P

Japp jag har de bästa föräldrarna man kan tänka sig! :D De är underbara, men sen har de ju väldigt väldigt gulliga fina vänner med.... :) Lika barn leka bäst. Du är ju sååå härlig Kerstin! <3

Jo läkare verkar så himla kul! Synd bara att man måste ha så himla höga betyg, men på något sätt är ju allting möjligt bara man vill det tillräckligt mycket.

Ha en underbar jul Kerstin! Ät mycket svenskt gott!

Många varma kramar <3

2009-12-17 @ 05:26:56
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0