"Look at this bill, it has a bee on that's polluting a flower!!" I love Anatomy! :D

Jag är ensam hemma och det är iskallt!? Det ska inte vara kallt här, det ska va varmt! Ni tänker nog att jag är bortskämd med vädret när jag tycker det är kallt och jag hade klänning på mig idag. Om ni tycker det så ja, det är sant. :) Jag är extremt bortskämd med vädret. Men ändå så fryser jag ihjäl även om jag har tjocka kläderna på.

Idag så började dagen med test i anatomin. Vi studerar skelettet, så nu kan jag alla möjliga ben... Tibia, fibula, femur, tarsals, phalanges, radius, ulna, humerus, cervical vertebrae, thoracic, lumbar, sacrum, coccyx, frontal bone, zygomatic, orbital, mandible, maxilla, temporal, parietal, occipital, sphenoid, clavicle, scapula, manubrium, body of sternum, xiphoid process, true ribs, false ribs.......Hinge joint, ball and socket, saddle, ellipsoidal och bla bla bla. Ni fattar ungefär hur mycket vi behövde lära oss om jag rabblar upp allt de bara sådär. Ganska mycket, men väldigt intressant! Häromdagen när vi åt kyckling använde jag de anatomiska begreppen för de olika benen. Sedan jag började den anatomiklassen så har jag börjat snacka helt annorlunda. Typ nu har Jules väldigt ont i ryggen, och jag börjar fråga henne "Where does it hurt? Is it around the lumbar vertebrae? Is it lateral or medial to the.....". Jag har blivit en anatomi-nörd :) Älskar den klassen!

Jag hittade lite svenska pengar i min väska, (ingen aning hur de hamnade där, inte så att jag använder dem så ofta här) och visade dem för lite klasskompisar. De blev helt fascinerade och utav entusiasm beundra de olika färgerna (Oh my gosh, they're soo pretty! They are so colorful! I love this one where the bee is polluting the flower! And look at this one! Is this a man or a woman? Why is there a little guy riding on a goose on this one?) Kamerorna kom fram med och en del fotografier av pengarna ägde rum.

Även på dansen så hade jag en liknande händelse då min danslärare tar upp pengarna och visar upp för klassen medan jag berättar om dem. Nils Holgersson doesn't make any sense to these people, at all!

På engelskan hade vi Poetry jam '09 idag, d.v.s. vi var tvungna att skriva vår egen dikt som passar in i romanticismen, med 8 olika figurativa språk-exempel. Min handlade om dagen jag lämnade Sverige, New York, när jag klev ur planet i Austin, lite saker som finns i Austin och hur jag hittat hem här. I grund och botten, hur människor man inte visste existerade kunde bli ens familj så snabbt. Att om jag hade den här underbara familjen på andra sidan jorden utan att veta om det, har jag familjer lite överallt runt världen? Har vi alla familjer lite varstans som vi aldrig kommer lära känna? Jag är glad att jag lärt känna min familj här. På dansen skulle vi alla berätta om något vi är tacksamma för, eftersom Thanksgiving är nästa vecka. Jag är så otroligt tacksam över min familj i Sverige, och att jag fått chansen att komma hit! Så otroligt tacksam! Läsningen gick bra, folk sa efteråt att den var söt och bra typ.


Brooke med sedeln med "the bee that's polluting the flower!"
Haha "Ett Hundra Kronor, is that the name of this guy?" :)

Sidney och Brooke tar bilder på de svenska sedlarna :)

Bussen idag var försenad så vi gick hem. Hunter på parkeringen där massa tomma bussar står.. :P

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är så roligt att läsa dina fina bloggar!

Kul att se bilderna också. Så det är så busstatioen och bussarna ser ut!

KRAMAR!

2009-11-18 @ 16:27:02
Postat av: Farfar Mats

Du behöver inte lära dig fotografera.

Du är redan proffs. Konstigt att det är så dåliga kommunikationer. När jag ser på "Cops" syns det järnvägar kors och tvärs. Det är väl svårt att lära sig alla ben. Jag kan bara stilleben! Men jag vet inte var det sitter.

Kram Farfar Mats.

2009-11-18 @ 17:42:01
Postat av: Farfar Mats

En kommentar till benet jag kunde:



Det sitter fömodligen i huvudet för där står det still ibland.



Kram Farfar Mats.

2009-11-18 @ 17:56:13
Postat av: Lydia

Tack! Det är inte där vi går på bussarna, de är vid skolan och där är det massa människor. Här står de bussarna som inte används.



Haha ja mitt stilleben är nog rätt stort! :D Glömmer alltid grejer.



Kram

2009-11-19 @ 05:43:08
Postat av: Kapten Krok

ha - schysst att kunna kommentera middagen anatomiskt! :)

"oj, nu tror jag minsann att jag satte en liten klavickel i halsen - vill ni vara så rar att dunka mig i ryggen?"

(ja du hör, jag skulle förmodligen behöva en och annan lektion själv...)

2009-11-19 @ 09:45:45
Postat av: JENNY

hur varmt har du nu? Va roligt att de gillade pengarna :) vi tycker ju inte att de e så speciella men de ser ju roligare ut än dollarn iaf.

2009-11-19 @ 12:50:37
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/
Postat av: Lydia

Haha ja det är typ så! Den lektionen är jätteintressant!

Idag var det 23 grader, så det blir kallare och kallare. De säger att det ska gå ner mot 0 på nätterna nu men vet inte om det har varit så kallt riktigt.

2009-11-20 @ 03:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0