Godmorgon alla glada!

Jag vaknade 12 idag haha :D Åt väldigt nyttig frukost! Tortilla med smält ost, yoghurt, choklad med jordnötssmör, lite bilar..... Nu dricker jag grönt te som mamsi och papsi skickat :) Allt te är typ slut dock, måste köpa mer..

Måste berätta om en hemsk grej som hänt. Ni kanske redan har hört det på nyheterna men jag berättar det ändå. Ungefär en timme från där vi bor i Fort Hood, Texas, finns en militär bas. En man som heter Nidal Malik Hasan jobbade som psykiater för soldater. Han hade känt att han blev diskriminerad på grund av att han var muslim. Han skulle bli skickad ut i krig. Han blev frustrerad och tyckte väl att han som är psykiater inte skulle behöva vara i krig som soldat. Så när soldaterna stod i kö för läkarundersökningen så kommer han in och skjuter överallt. Han dödade 13 personer och 30 är svårt skadade. En kvinna som jobbade där tog fram sitt vapen och sköt honom 4 gånger men han dog inte.

En tjej jag åt middag med igår känner en som blev skjuten.

För att gå in på lite gladare ämnen, ikväll har Helena en talangjakt. Hon och hennes kompis Kaylie ska köra lite gymnastik. :)

Här är en låt ni kan underhålla er med lite, väldigt populär här bland alla amerikanare!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag älskar den låten! :D

2009-11-09 @ 16:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0