Thanksgiving igår! Grotta idag!!

Först tänker jag berätta om Thanksgiving och sen om dagen som varit. I onsdags kväll kom Jules bror Troy och hans fru Lisa med barnen Marissa, Mallory och Madeleine hit. Vi umgicks och jag lekte med barnen och hade de skoj. När det var sovdags hade vi uttänkt en plan över vem som skulle sova i vilket rum men så blev inte fallet. Det slutade än en gång med att Hunter, Helena och jag sov tillsammans i min säng. Blev rätt trångt. Helena har sovit i min säng förut och det har gått bra men av någon anledning blir det alltid så att Hunter har hur mycket plats som helst och Helena och jag ingen alls haha. Men det var okej ändå. Det är kul att spendera så mycket tid som möjligt med dom för snarare än jag tror är det slut på de :(

Men iallafall, vi vaknade upp på Thanksgiving day, vi alla åt frukost tillsammans och sen kom Jules föräldrar runt 12. Vi kollade Macy's parade i New York en liten stund. För er som inte vet är det en enorm parad med de karaktäristiska stora uppblåsbara figurerna. (I vänner när de fastnar mellan balkongen och en sån enorm uppblåsbar grej). Runt ett åt vi vår Thanksgiving dinner. Den bestod av turkey, stuffing, cranberry sauce. Jag hade hört från massa kompisar att cranberry saucen var jätteäcklig. Men Jules gjorde den from scratch så den var riktigt mumsig. Hon höll dock med om att den cranberry saucen på burk var vidrig. Men iallafall, vi åt också potatismos, sweet potatoe, sallad, green beans och bröd till. Det var väldigt gott! Jag blev väldigt mätt. Till efterätt blev det blåbärscheescake, pumpkin pie, pecan pie och fruktsallad. Väldigt gott de med. Vi alla skrev ner två saker vi var tacksamma för och så satte vi oss runt sofforna och Jules pappa läste upp alla lapparna så skulle vi gissa vem som skrev vad. Mina var väldigt svåra att gissa...Handlade om att jag var tacksam över att vara här i the US och över att ha lärt känna familjen här, men också över min familj i Sverige. Thanksgiving firas för att pilgrimer från England kom hit och indianer lärde dem hur att så och skörda och allt för att skaffa mat och pilgrimerna hade en stor fest för sin tacksamhet, vilket är varför vi firar Thanksgiving idag. Min första Thanksgiving var hur mysig som helst!!

Idag åkte vi till Longhorn Cavern, en grotta som formats av havet tror jag guiden sa. Det var riktigt häftigt att vara inne där! Jag tror att grottan var kär i mig, jag fick massvis med "kyssar", hehe. En "grottkyss" är när man får en vattendroppe i huvudet från grottan. Helena hjulade inne i grottan, så nu har hon hjulat i en grotta med :P Juste!!! Jag har köpt en cowboyhatt! Nej, en cowgirlhatt menar jag!! :D Assnygg! ;D



Jules gör cheescake

Marissa, yngsta tjejen, 3 år

Hunter och Mallory, 6 år

Lisa och Jules

Jules

Foto av oss "barn" :)

Gruppfoto! Till vänster är Jules bror Troy och hans fru Lisa. Till höger om dom är Jules mamma Charlene, Hans och Jules, Madeleine, Jag och Marissa, Helena, Hunter, Mallory och Jules pappa Tim. Btw, vi sitter på vattenfallet över poolen, tur att ingen ramlade i! :)


Min cowgirlhatt!

The Longhorn Cavern

Fladdermus :)


Wal-mart. Helena är julgran!

Batmen :)

Nu ska jag sova, nighty night! Sweet dreams! <3

Kommentarer
Postat av: Anders H

Hello, tjena-hej Lydia!

Ja, ni bara festar ni over there; Halloween har knappt slutat förrän Thanksgiving tar vid! Och se'n Christmasen på det ... Pluggar o jobbar ni aldrig? :-)

Så nu har du träffat tjocka släkten deras också.

Flera kul foton; Helena som julgran borde kunna användas som julkort! Kul också med bild på såväl bat som batmen.

Enda gången jag varit i USA (Hittills) var i New York just runt Thanksgiving; jag fick också äta god Sweet Potato mm hos släkting på Brooklyn.

Cowgirl-hatt minsann, då kommer du snart att hänga på country-klubbar och dansa loss?

Må så gott, kram!

Anders

2009-11-28 @ 21:45:40
Postat av: jenny

haha jag visste väl att de bara va en tidsfråga innan min lilla lydia skulle gå å bli cowgirl ;) haha. puss på dig!

2009-11-29 @ 01:17:36
URL: http://jennypaulinah.blogg.se/
Postat av: JENNY

härliga bilder! Ha en bra söndag!

2009-11-29 @ 12:43:55
URL: http://jennyfromsweden.blogg.se/
Postat av: Lydia

Anders: Haha jo denna veckan var riktigt trevlig! Skönt att få sova ut. Men nu blir det slut på det i tre veckor haha. Och min cowboyhatt är jättesnygg! Är som en solhatt egentligen men..



Kramar :)

2009-12-01 @ 06:19:27
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0