"Semi-swedish meat pyramids"

Idag har vi varit i Pedernales Falls, jättefint ställe! Nu när det regnat rinner vattnet friskt, annars brukar det stå rätt still. Och så varmt ute! Hade lust att hoppa in i vattnet.

 

När vi kom hem så har Hans köpt hem rådjurskött så att jag ska kunna göra köttbullar. Köttet var rätt vattnigt så de föll isär och blev mer som pyramider än runda och rådjurskött passar verkligen inte bra till köttbullar! Så jag tycker inte dom blev så jättebra men de gillade dom, vilket är huvudsaken :) De har inte köttfärs här, så jag får ta och köpa en biff och mala den själv, för de ska bannemej få några riktiga svenska köttbullar! Jag och Hans skämtade lite om köttbullarna, han messade Jules och berättade att jag lagade "semi-swedish meat-pyramids", det var roligt om man va där, kanske inte så kul att berätta det såhär efteråt..

 

Jag bakade kokostoppar doppade i choklad till efterrätt som blev underbart goda! Fy va goda dom blev! Alla tog slut rätt fort. Jag ska baka mer imorn, gör nog en dubbel sats till Thanksgiving. :) Jag vill också baka en jättego hallon panacotta/cheescake imorn som mamma i Sverige gjorde till mig på min födelsedag. Den är himmelsk.

 

Här är lite bilder från Pedernales Falls :) Ni förstår inte hur fint de va där utifrån dessa bilder.. Men lägger upp dem ändå.

Dyker i :P

Helena gör en mjuk övergång :) Hon har en grej då hon måste hjula  på varje nytt ställe, så hon har hjulat i ett flygplan i gången, på en båt och lite andra ställen.

Till mor min! Du samlar ju på hjärtstenar, tyvärr kan jag inte skicka dig denna för det skulle bli väldigt dyrt så du får bilden av den istället :) <3

 

Ska sova nu, imorgon måste vi städa iordning lite i huset och laga mat! Jag måste plugga också för mina lärare har gett mig massor att göra... :/ Men ska bli kul att fixa kokostoppar och hallonkakan!

 

Goodnight! Sleep tight! Don't let the bedbugs bite! <3

 


Kommentarer
Postat av: Anna K

Till Sara: samlar du på hjärtstenar? Visst vet du att mamma gjorde det också eller blandar jag ihop er nu?



Till Lydia: Vi har sålt lägenheten nu. så nästa gång kommer du till en ny adress och hälsar på!

2009-11-25 @ 20:31:32
Postat av: jenny

haha nej va gulligt att hon måste hjula överallt:)

underbart att du verkar ha de så bra:D

och tack för din anatomibeskrivning! hahaha. puss! miss u babe<3

2009-11-25 @ 22:41:47
URL: http://jennypaulinah.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack för bilden på den fina hjärtstenen Lydia!Stenen ser ut att vara ganska stor!<3



Anna du blandar inte ihop mamma och mig. Jag vet att mamma samlade på hjärtstenar och mitt samlande är lite en hyllning till henne...

2009-11-26 @ 13:09:06
Postat av: Lydia

Anna: Ååh va spännande med ny lägenhet! Ni får skicka bilder på den nån gång!



Mamma: Varsågod! Jo den var jättestor, typ 45*25 kanske.. :)

2009-11-28 @ 08:53:51
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0