Texas, Sparky, Sven......?

För ett tag sen kom jag hem från skolan, har tagit ett litet snack och snart ska jag göra mina läxor. Mitt schema har varit ett litet problem, har träffat min counselor ett antal gånger om man säger så. Hon är väldigt hjälpsam, vill att jag ska få det jag vill eftersom jag bara är här i ett år. Dansklasserna är egentligen för fulla. Men jag gick och pratade med läraren, hon ville tänka på saken och berätta för min counselor vad hon kommit fram till. Detta var i fredags. I morse när jag träffade counselorn hade dansläraren inte sagt ett ord till henne. Så hon mejlade dansläraren och när jag kom tillbaka under lunchen så hade hon fått svar. JAG KOM IN!! :D Wiie! Så nu slipper jag teatern där vi typ leker lekar och ritar och stretchar och gör high five med läraren.. Nu är det bara för mig att lista ut vad jag ska göra med Debate. Jag fick några alternativ i fredags vad jag kunde byta till. Och när jag äntligen bestämt mig för att ta AP Psychology säger hon att den är full, och mitt andraval film production också full. Och vissa fanns inte ens. Så nu måste jag välja mellan typ spanska AP vilken är svår, spanska 2 som är för lätt, algebra 2, business leadership och typ journalism. Hmm decisions decisions..

Jag satt ganska länge igår och gjorde läxor, först engelskaläxa vid poolen och sen hade jag en enorm anatomiläxa. Men jag gjorde klart den. Och när jag kom till lektionen idag blev lärare helt förvånad att jag gjort klart den, den skulle tydligen inte vara inne förän på fredag, så hon tror nu att jag är värsta pluggisen som gör allt en vecka innan de ska va klart. :D Det visade sig vara bra, för under resten av lektionen var hon väääldigt trevlig.

Det finns en kille i min skola som är creepy, han åker samma buss som mig hem. Först verkade han vara trevlig, men visade sig vara väldigt skum. Han började snacka om att han alltid velat åka till Sverige, och att han hört att tjejerna där är snygga. Så lägger han till kommentaren: And they are! Usch. Sen ska han alltid hoppa upp framför mig i skolan och följa mig till mina klasser. Han frågade om jag skulle på footballmatchen. Jag svarar: Ja det tror jag, ska du? Och han svarar: Only if you go, I'll go. Jag tog inte skolbussen i torsdags och fredags för jag gjorde annat, och idag när jag träffade honom i kaferetian säger han : Where have you been? Are you avoiding me? Usch jag vet inte hur jag ska skaka av mig honom, han är överallt.

Jag måste bara säga att folk här har väldigt annorlunda värderingar och åsikter än vi har i Sverige. Vissa människor iallafall. I skolan idag på mytologin skulle vi debattera om ämnet abort. Och i min grupp skulle vi vara objektiva, alltså i detta fall se frågan från båda perspektiven. Men folk i min grupp visade TYDLIGT vad de tyckte ändå. En tjej började snacka om att "If you're doing the dirty you have to accept the consequenses." The dirty.... och så börjar hon säga att hon är sååå emot det och att man kommer till helvetet om man gör en abort. Hur vet hon det? Har hon varit i helvetet själv och har bevis för det? Jag vågade inte ens säga vad jag tyckte för jag var rädd att bli slagen i ansiktet. Okej kanske inte riktigt men jag var tydlig med att säga både för och nackdelar...

Jag och Jules diskuterade lite när hon kom hem från jobbet, och hon är så lik min mamma! Hela familjen är rätt lik min, vilket jag tror kommer göra det lättare för mig om jag får de svårt det här året.

Jag har inte döpt min fisk än. Jules och jag diskuterade om vi skulle döpa dom efter städer eller platser. Hon tyckte att Hunter och Helenas fiskar skulle heta typ Stockholm och jag tänkte döpa min till Texas. Fast han ser ut som en Sparky. Jag pratade med Malin på msn nyss, och hon kom på brillianta idén om ett typiskt svenskt namn. Typ Sven. Det skulle passa med. Lilla Sven. Hmm. Kom gärna med förslag :)

Här är en bild på min lilla Sparky, Texas, Sven. Han kanske kan heta Longhorn, som i Texas Longhorns, footballlaget.


Kommentarer
Postat av: Signe

Aaaawww min lilla Lydia har en creepy amerikansk stalker... Stackars lilla Lydia.



Helvetet? Hmm... Stackars flicka, hon måste ha hemska föräldrar.



Om du tycker att Sparky är det rätta namnet så är det nog det! Och Texas Longhorns är inte bara ett football team, det är en kosort :)

2009-09-01 @ 14:44:54
URL: http://signe.co.nr/
Postat av: Lydia

Nej jag tycker nån av dom namnen. Eller nåt annat.. Och jag vet att det är det. Men jag syftade mest på football-laget, inte döpa min fisk efter en ko. :P

2009-09-01 @ 23:55:58
Postat av: Anna K

Är du säker på att det är en pojkfisk?

2009-09-02 @ 19:14:44
Postat av: Lydia

Jag tycker han ser ut som en pojkfisk :) Men man vet aldrig ;)

2009-09-03 @ 00:30:06
Postat av: Sara R

Jag tycker du ska döpa fisken till Texas Sparky

2009-09-03 @ 09:44:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0