Sweet dreams! Or should I say, have a great day!

Jag kmo nyss hem från Kirstinias hus, vi var tvugna att jobba på vår deca paper. Men  vi gjorde inget typ, vi åt takeout från pei wei, jag fick se hennes pageant klännign från den pageant hon var med i. Haha hennes mamma tyckte att jag skulle vara med i en men det är inte min grej riktigt... Och hennes fmailj är från California så hon visade massa bilder därifrån. Hennes pappa har ett skitcoolt jobb! Han var en av de första som utvecklade GPS och han jobbar med massa maskineri, utvecklar grejer för rymdskepp och utvecklade GPS-satelliterna. Han visste mycket om Europa och allt så det var kul. Visste ni att det bara är 28 st GPS-satelliter som kontrollerar hela jordens GPS system? Tänk vilken stor yta varje liten satellit måste ha kontroll över. De reser runt banan runt jorden i typ 6000 kilometer i timmen. Vissa sa han åkte typ 9-10000 km/h. Rätt coolt. Och om ett föremål med storleken av en jordnöt fast platt kolliderar med en satellit blir det värsta krashen! En jordnöt! Men om man tänker på hur snabbt de åker så förstår man. 

Vi fick som sagt inte så mycket gjort, men men. Vi ska jobba efter skolan också så vi kommer nog får ihop de 30 sidorna.  We are going to blow the judges minds! :D På presentationen tänkte vi ha på oss Starbucks kepsar, de gröna :D Sedan kan vi ju revidera pappret sen för detta var bara ett first draft., tävlingen är inte förän i januari. Så vi har tid.

Jag har kommit på ett jobb som skulle vara jättekul! Jag vill bloi läkare men vet inte vad för slags läkare, men jag kom på en grej som skulle vara kul! Jag gillar att skapa saker och vara lite kreativ, så skulle det inte vara jätteroligt att syssla med ortopedisk kirurgi!!! Typ såga, hamra och slå och fixa ryggar och knän och höfter. Och man hjälper människor, det är det bästa. Låter som ett rätt perfekt jobb. En annan sak som skulle vara kul som inkluderar lite kreativitet är att bli plastikkirurg, jag känner inte riktigt för att fixa fettsugningar och massa sånt, men låt oss säga att någon har cancer i ansiktet, så skulle jag kunna komma på en lösning att fixa ansiktet om man behövt ta bort cancern där. Eller om något anant hänt dem.

Finns ju så mycket att välja mellan, men annars kan jag ju alltid bli prinsessa :) Eller beauty queen. Hehe.

På söndag är det Lucia! Jag tänkte fira med min familj litegrann. Jag har berättat hur det går till och allt men tänkte kanske prata med Hunter och Helena om att klä oss  lite "Lucia'igt" och sjunga och ge Hans och Jules frukost på sängen.

Nu ska jag hoppa in i duschen.

Nighty night! Sleep tight! Don't let the bedbugs bite you. <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Oj, vilken intressant och hisnande information! Ser framför mig Helena och dig som Lucior/tärnor och Hunter som stjärngosse! Har ni tillverkat stjärngossestruten ännu? Ska ni sjunga Lucia- och Staffansången på svenska el. engelska? Det blir en mysig morgon för Hans o Jules! Och rolig för er!

KRAAAM!

2009-12-12 @ 11:32:30
Postat av: Anna K

Lussade ni?

2009-12-13 @ 20:26:04
Postat av: Lydia

Nej, vi gjorde inte det :( Hunter, Jules och Hans var iväg jättejättetidigt på morgonen för Hunters simtävling, så när jag och Helena vaknade möttes vi av en lapp från dem. Hade varit kul! Jag har en stor lista över saker jag vill baka till dom, men det blir aldrig av. :/

2009-12-17 @ 05:15:44
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0