State Matchen Igår !

Igår så var det ju State matchen i football. Denna matchen är en enorm grej här! Bussen med football spelarna eskorteras med poliser framför och bakom och folk står runt vägen med skyltar och sånt och vinkar av dem när de är påväg till Wako, där matchen ägde rum. Matchen sändes på tv också. Alla LT-bilar har målat på rutorna "LT, Let it be three, 3-peat, Go Cavs", etcetera etcetera.

På morgonen försökte jag hitta skjuts, vilket jag inte tänkt på innan dess. Jag tänkte att "alla kommer ju gå så det kommer inte vara svårt att hitta nån som jag kan åka med". Men alla bilar var antingen fulla, eller så skulle de inte gå på matchen för att det skulle vara kallt. Men till slut så slutade det med att jag åkte med Kirstinias familj :) Hon var inte med för hon åkte i cheerleader bussen, men hennes familj är helt underbar så det passade helt perfekt. Hennes mamma sa att det skulle bli kallt så vi stannade och köpte vantar och handvärmare på vägen, tackar för det för det var riktigt kallt där. Det tog runt 2 timmar att komma dit, jag sov typ hela vägen. Vi köpte mat på Sonic på vägen och sen var vi framme vid den enorma arenan. När vi kom dit träffade jag mina kompisar som jag stod med under matchen.

Alla har på sig Lake Travis färgerna, vitt, svart och rött och alla är peppade inför matchen. Football spelarna kommer inspringandes igenom en enorm uppblåsbar hjälm, de springer igenom The Cavalettes som står uppradade och framför dem voltar cheerleadersen. Publiken jublar. Så himla häftigt! Vi vann över den här skolan förra året så de var rätt aggresiva, de ville verkligen ta revansch. Skolans maskot skjuter ut t-shirtar och footballs. Jag fångade en T-shirt, jag har redan en sån men nu har jag två! Coacherna skriker och ser allmänt nervösa och arga ut. I halvlek så spelar banden från båda skolorna och från LT så uppträder The Cavalettes. I tredje kvarten så spelar The Drum Line och alla dansar. Detta var min sista match, kändes så sorgligt! Men ändå så otroligt kul!

Taylor D bröt foten, Taylor W gjorde illa knät, en annan kille spelade med bruten fot och en annan kille gjorde illa sig. Den här sporten är inte riktigt riskfri..

Resultatet slutade med 24-17 för oss, och när klockan tickade till 0 så kutar alla människor på våra läktare ner på planen, verkligen kutar. Så kul var det!! :D FAst helt galet! Jag skulle krama om en kompis bara, så tappade jag bort mina andra kompisar.. Så hittade jag Kirstinia och vi gick runt och kramade om några av grabbarna och så. Och tv är där, och pressen tar massa kort. Football killarna blir intervjuade och många gråter. Vi tog lite kort och så. Dock har jag inte så många kort med min kamera, de flesta är med kompisars kameror. Om de lägger upp dom på facebook lägger jag upp dom här med men hittils blir det bara de med min kamera.. :P Quarterbacken för UT var där, han spelade i LT förra året så Kirstinia kände honom och vi tog kort med honom. Rätt coolt.

Lacy skulle kolla om vi kunde komma på footballkillarnas vinst-fest efteråt men den var bara för killarna i laget. Det hade varit alkoholfritt så jag hade ju kunnat gå men det var rätt bra ändå att det inte blev av för jag var supertrött.  Vi stannade till på IHOP (International House Of Pancakes) på vägen och sen åkte vi hem. Vi åkte  till matchen 2 på dagen och kom hem typ 2 på natten. Så man kan verkligen säga att vi var borta ett tag..

Vi är State Champions! Tredje året i rad! Ja, gårdagen var helt otrolig!


Nummer 6 Ian, 42 Quinn, 53 vet jag ej och 13 Andy. Så sött att de håller varandra i handen :)

Dom springer ut genom the cavalettes

skolans maskot, så ser man Cara ta lite kort där nere i hörnet med :P

Katie, Chianne, jag och Lacy

Madison, Katie, jag

Underbara Simone och jag

Ashley, jag och Kirstinia

Slutresultatet! :D

Kommentarer
Postat av: Morfar

Häftigt, häftigt!! Kul att få vara med en sån upplevelse. Skolans maskot såg lite skum ut tycker jag. Men alla flickorna var väldigt söta.

2009-12-21 @ 10:33:31
Postat av: Lydia

Haha jo maskoten ser lite smårolig ut, ska föreställa en Cavalier. Det var en jätterolig dag :D

2009-12-22 @ 19:56:37
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0