Mat, mat, mat, mat

Jag borde läsa just nu, vi har börjat en ny bok i engelskan som vi har läxor på tills imorn, boken heter Fahrenheit 451 av Ray Bradbury.

Jag gillar inte inställningen till mat som folk har här, allt handlar om skinny, fat, skinny, fat. Känns så jobbigt att se. Finns inget mittemellan. Känns som att folk här skäms över att äta, som att de alla skäms över hur USA är känt över fetma. Vi dör om vi inte äter, folk borde inte skämmas. Lite svårt för mig att säga så bara, de har ju växt upp med den här inställningen, det är ju inte konstigt för dom. Jag förstår bara inte. Det är inte alls samma glädje till mat här som det är hemma, eller det finns ju massor med överviktiga människor här, så visst gillar de mat. Men det känns som så ångestladdat, äta för att överleva typ. Alla är inte så alls, men generellt känns det lite mer spänt med maten här. Jag kom att tänka på när min mamsi berättade om när hon och hennes kompis Suzanne tågluffade och några amerikanska killar kommenterade deras aptit, de hade aldrig sett något sånt i sitt hemland. På tal om mat, jag äter så himla onyttigt här! Är lätt gjort med allt som finns här. Vad jag ätit idag är:

Frukost: Banan (Nyttigt)
Lunch: Mac n' cheese, Gatorade
På digital photography åkte jag, Catherine och Simone och åt: Wendy's chicken nuggets och french fries
Mellanmål när jag kom hem: Varm choklad med marshmallows, Oreos, Fruit rollup, ramen

Väldigt nyttigt! Det enda som saknas idag är min dagliga dos av Cheetos, mina älskade Cheetos. Gissa vad jag ska äta till middag!? Mac n' cheese! :D Haha I love it.

Jag bjöd lite människor i skolan på Marabou-choklad för ett tag sen, folk blev som galna. De kommenterar fortfarande den. Nu är min Aladdin ask slut. Aladdin firar 70 år, fick tips av Kapten Krok (Helena) om denna sida. Rösta på eran favorit! :D

http://www.raddajulen.nu/


Ska väl börja läsa nu. Ha det bäst och njut av livet! <3

Kommentarer
Postat av: Bror Simon

Du får väl föregå med gott exempel och visa att det finns ett mittemellan. Kram kram

2009-12-08 @ 11:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0