Helg

Det snöade idag. Alla i skolan blev som tokiga, även om det bara var pyttelite. De var helt överlyckliga över snön, på bussen öppnade de upp alla fönster, vilket var kallt. Alla klasser utom våran sprang ut i snön, som smälte innan den nådde marken. Jag tycker det är riktigt kallt! Alla säger "You're Swedish! You're not supposed to think this is cold! Doesn't it snow like all year long there?". Jo, det är betydligt kallare i Sverige men skillnaden är att vid den här temperaturen har vi alla jackor på oss i Sverige. Vissa här går runt i shorts och t-shirt och små sandaler fortfarande. Galningar! :D

Jag har öppnat en Aladdin-choklad jag fick av farmor och farfar. Gud så gott det var :) Jag berättade om körsbärslikören som typ ingen gillar, jag tycker inte om den heller, den blir alltid kvar till sist. Dom ville alla smaka och älskade den, det var den första som tog slut. Lite roligt det där.

Jag ska baka lussebullar nån gång i helgen tänkte jag. Har du några förslag på nåt svenskt julgott som jag bara inte kan missa att baka/laga till min familia americana? Är glad för förslag :)

Ha en underbar helg! Njut av den svenska kylan och tänd ljus på andra advent och njut av lussebullarna, och LIVET! <3




Kommentarer
Postat av: Morbror

Körsbärslikören ÄR ju bäst. Fast när man gillar den är man tydligen en besserwisser med ovanlig smak.

2009-12-05 @ 11:57:56
Postat av: Pappa

Dina lussebullar blir garanterat uppskattade! Jag borde ju komma på något julgodisfavorit men gör inte det just nu. Återkommer om det. Det blir förmodligen något med mandel- el. valnötsmassa med choklad och några droppar smaksättning. Och knäck förstås! Med tanke på tidigare kommentar så förstår jag att jag inte är någon besserwisser med ovanlig smak. Ha det bra i helgen! KRAM!

2009-12-05 @ 14:46:41
Postat av: Lydia

Jo jag vet massa människor som gillar den, jag smakade den med och den är god?! Jag har inte smakat den sen jag var liten, kanske därför jag inte gillade den, är ju lite mer vuxen smak. Jag tänkte mer på reklamen när bara körsbärslikören är kvar och farmorn i släkten tar de sista och alla rusar fram för att komma till undre lagret.



:P

2009-12-05 @ 18:30:05
URL: http://lydiar.blogg.se/
Postat av: sofie - USA 09/10

Det snöade här med! Folk blev verkligen som galna, första gången många av dom såg snö i hela sitt liv haha! Jag får också den där kommentaren hela tiden "du är ju svensk, du kan inte tycka det är kallt!" heheh klart som fan jag kan :D



Hoppas du har det bra! :)

2009-12-06 @ 02:07:31
URL: http://mariabeatrice.devote.se
Postat av: Anna K

Lite hederlig svensk knäck?

Marsipangrisar?

Långkål från Halland, som Lars brukar göra?

2009-12-07 @ 20:12:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0