Grattis alla Lydior! :)

Idag är de Lydiornas dag :) Alla här i Amerikatt får världens konstigaste min när jag nämner namnsdagar. De tycker det låter som den skummaste idén någonsin.

På nyheterna hör man att det är typ 25% chans att det ska komma en halv inch (ca en centimeter) snö här imorgon. De har inte haft snö här på tre år, så på nyheterna snackar dom om snön i typ en halvtimme. Så roliga deras nyheter är! Nu om snön säger de till exempel:

"Många människor köper mer mjölk och bröd och soppa nu när det kanske kommer snöa. Se till att täcka era växter med filtar så att de inte dör (????), och låt hundarna sova inomhus och inte på golvet, och knacka på era bilhuvar periodiskt så att några katter inte kryper in och motorerna blir kalla så att katterna fryser ihjäl (Vi snackade om att ta skift i natt och turas om att gå upp och knacka på huven). Packa in era rör med plast så att de inte fryser, låt vattnet droppa litegrann hela natten så att de inte fryser. (Visar en tecknad bild för barn med snö) Så här kanske det kommer se ut imorgon fredag! Winter Wonderland! Snöstorm! Det kommer kanske falla ner snö från himlen ner mot marken som så småningom blir till vatten (kallas regn om det är vatten tror jag...)."

Haha tycker det hela är väldigt roligt, satt och garvade ihjäl mig åt nyheterna. Tänk va de är glada att få snö, medan vi i Sverige inte riktigt har såna entusiastiska halvtimmes-långa nyheter om en centimeters snö. Vi borde vara lika glada i Sveirige över våran snö, för vissa är detta en once in a life time experience. Så nästa gång det snöar, var glad! :D

Juste, imorn har vi halvdag i skolan, jag slutar 12:45, för att det kanske ska snöa. Hunter berättade att när det blir frost på bilrutorna här (vilket det inte blir så ofta) så får folk typ panik och vet inte vad de ska göra. De äger inga bilskrapor utan sätter bara på vindrutetorkarna.

Idag efter skolan stannade jag och Kirstinia och skulle jobba på vårt 30-sidors papper i DECA, det var ganska svårt att börja utan hjälp så vi sprang runt i den tomma skolan och letade efter business läraren. Vi hittade henne till slut och hon hjälpte oss. Det hela kommer bli så kul! Jag tänkte att jag kunde göra som en statistisk undersökning för människor i Sverige som man kan presentera inför domarna som stöd för att idén skulle funka. Min lärare gillade idén. Jag längtar! Jag och Kirstinia kommer ha på oss jättesöta kläder på presentationen och varsin Starbucks hatt! Vår lärare sa att utseendet och hur man presenterar är jätteviktigt. Kanske inte utseendet men hur man bär upp sig.

Nu ska jag få lite beauty sleep, är en zombie varje morgon. Nighty night all you swedies! <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Nu är jag mycket nyfiken på om det blev någon snö eller inte. Kanske ska sända över en isskrapa.

Det värsta är väl att de förmodligen inte har några vinterdäck heller. Knacka på motorhuven ska jag börja med. Lycka till med DECA arbetet och Ha en bra dag och helg! KRAM!

2009-12-04 @ 12:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0