Confessions of a future "Bokmal"! :D

Just nu sitter jag och pluggar, US History. Jules, Helena och jag åkte till Barnes & Noble idag och köpte lite böcker. Yeey va kul det är att köpa böcker! Jag läser inte jättemycket men är kul när jag väl gör det. Jag köpte dels två tjejböcker som kompisar här gillar. De båda är av Nicholas Sparks, som skrev The Notebook som blev filmatiserad. Jag älskar den filmen så var tvungen att köpa boken. Sen köpte jag en annan som också kommer bli filmatiserad, den heter Dear John. Huvudkaraktärerna i den filmen kommer att spelas av Channing Tatum, han är helt gorgeus, och Amanda Seyfried som var jättebra i Mamma Mia. :) Jag köpte också lite mer av en klassiker, nämligen The Great Gatsby av F. Scott Fitzgerald. Ska bli kul att läsa alla de här böckerna. Först ska jag läsa ut min bok i engelskan Fahrenheit 451 bara, och så vill jag läsa 1984... Blir mycket läsning här! :D På Barnes & Noble köpte jag också en frappuccino, de är farligt beroendeframkallande!

Haha, vi är så roliga här i huset! I vårt neigborhood så finns det ett hus med en uppblåsbar jultomte på framsidan. Problemet med denna uppblåsbara tomte är att han alltid ramlar omkull. Så vi har skickat iväg ett anonymt brev. Eller det är inte anonymt, det är från "The Association of the Ethical Treatment of Infladable Santa Clauses". Vi skrev om att vi är bekymrade över att de har en intoxikerad jultomte på tomten, han kan uppenbart inte stå upprätt och han har tydliga språksvårigheter, det är mycket värre än lite sluddrigt tal. Han skriker saker åt förbipasserare på morgonen. Han förstör faktiskt julkänslan för oss andra, även om julen är en stressig period för honom. Vi är bekymrade över detta och vi föreslår i vårt brev behandling för denna tomte....
Haha! Vi är så roliga. Så skrev vi det riktigt formellt och allvarligt och brevet är addresserat till "Drunken Infladable Santa Owners". Det ligger i posten påväg till dom just nu! :)

Jag har lite av ett problem. Jag vill inte låta snål men Lexie frågade ju om jag ville komma på deras buss till Winter Formals, hon messade mig idag och sa att det skulle bli 55 dollar. Det känns väldigt mycket för att bara ta sig dit. Jag ska höra med Catherine om hur mycket deras buss kommer att bli, för hon frågade också om jag ville komma på deras buss. 55 dollars känns väldigt mycket, det är typ mer än en klänning. Eller folk här är väldigt rika så de spenderar typ hundratals dollars på sina klänningar, men det tänker inte jag göra. Äkta skönheter klär i allt! :D Haha det räcker med nåt enkelt för min del ;) Haha! Hur mycket kan en buss kosta egentligen?? Jag får se hur jag gör. Kanske blir Catherines och companies' buss istället, jag umgås mer med dom just nu än Lexie och company..

Imorgon är det pep rally inför State matchen på lördag! Efter skolan imorgon ska jag och Joy till Allisons hus och baka inför "partyt" vi har i dansklassen på fredag. Alla tar med sig nåt så vi tänkte göra nåt som tydligen är jättegott. Det är typ jordnötssmör doppat i choklad, eller nåt. Det låter himmelskt, om man tänker på hur gott det är med Reese's. Vi kommer typ ha party i varje klass på fredag. Förut stod min anatomilärare och gjorde frukosttacos till hela klassen. Det ser man inte så ofta i Sverige riktigt. I anatomin har vi antingen party på fredag, eller så ska vi dissikera en hjärna på fredag. Jag är nöjd antingen eller. Hjärnan låter dock lite mer intressant än fika och så. Tror jag lär mig mer av det än att käka socker och fett. Jo, jag hoppas på hjärnan, det låter riktigt kul! Och på fredag har vi halvdag. Ska bli skönt!

Jag tänkte försöka komma i säng lite tidigare ikväll, så ska nog ta en kopp grönt Yogi te (kamomill) nu och värma min warmie i micron och så kan jag sussa gott sen. :)



Ni får ha det så bra! Ta hand om er! Och ENJOY LIFE :D

<3

Kommentarer
Postat av: niki

Det är en svensk gubbe som regisserar Dear john, Lasse Hallström!

2009-12-18 @ 15:29:13
Postat av: Lydia

Nej va häftigt! Det visste inte jag.. Det måste jag berätta för mina vänner som läser den! :D

2009-12-19 @ 06:44:51
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0