Crunchy

Okej, familjen har fått hur många julkort som helst. Bland annat fick vi ett från grannarna som har massa barn vars namn börjar på C. Hunter och Helena skulle säga alla namnen, och de glömde bort en killes namn, så de sa att hans namn var Crunchy. Det roliga är att jag trodde på dom! Så jag har gått runt och skämtat om Crunchy och varit helt "How can they name their kid Crunchy!? Poor kid!". Ikväll när jag satt med mitt te och Hunter med vatten så berättade han att hans namn inte egentligen var Crunchy, haha ett gott skratt blev det där. Jag är arg att han sa nåt dock, tänk va roligt det hade varit om vi typ varit hemma hos dem och jag presenterar mig och säger "Hi! You must be Crunchy!" Hahah!

Det var bara det jag ville berätta, ska sova nu snart. Det känns inte som att det är jul snart. Jag tror inte att min kropp och min hjärna kopplar det riktigt när det är jul om två dagar och det inte är iskallt ute. Om två dagar är det julafton och vi går runt i linne. Idag var det runt 20 grader. Jag, Hans, Hunter och Helena gick till golfbanan och slog iväg lite bollar. Var skoj.

Jag måste bara säga att jag är helt förälskad i Texas! Jag vet ju inte riktigt hur det är på andra ställen i USA men jag är helt begeistrad över Austin och Texas. Jag förstår inte hur någon skulle kunna tycka illa om det här stället. Alla är sÅ himla trevliga! Det är som att alla är en stor familj :) Jag är så oerhört lyckligt lottad. Jag har fått komma till Amerika och hittat mig en extra-familj som jag kommer ha kontakt med hela livet. Jag ser framför mig oss hälsa på varandra frekvent. Jag får uppleva high school livet och ta del av en helt annan kultur. Herregud va jag är lyckligt lottad. :) Jag önskar dock att jag kunde sakta ner tiden lite, jag har en känsla över att det kommande halvåret kommer svischa förbi... Jag får ta och njuta av varenda sekund jag har här!

Nu ska jag sova, ha en underbar dag före dopparedan ni i Sverige eftersom ni går upp nu snart. För er i USA, nighty night! Sweet dreams! <3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hur är det med grannarna med den ständigt ramlande tomten? Har det hänt något sedan ert brev? Har ni fått julkort från dem med?

Ja, Texas verkar vara ett häftigt ställe!

Trots vinterinramning så förstår jag inte riktigt heller att det är julafton imorgon. Och du är inte här men vi kan väl "Skypa" efter Kalle Anka någongång! GOD JULKRAM!

2009-12-23 @ 08:59:40
Postat av: Lydia

Det tynger mitt hjärta när jag berättar att tomten fortfarande har allvarliga alkoholproblem. Han ligger ner nästan konstant nu för tiden och hans ägare verkar inte ha gjort något för att hjälpa till. Vi skrev inte någon adress. Vi har massor med konstiga tomtar i vårt neighborhood som vi tänkt skicka julkort till. Till exempel finns det en tomte som alltid vinkar och flirtar med oss, och Helena med! Hon är ju bara 10 år så vi tycker att detta är lite oroande beteende.



Självklart ska vi skypa! :D Puss och Kraaam <3

2009-12-23 @ 18:23:16
URL: http://lydiar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0